Met de fusie van ABAB en Alfa is de accountancywereld een nieuw, toekomstgericht merk rijker: aaff. Dit krachtige merk, dat inzet op duurzaamheid en co-eigenaarschap, maakt direct indruk met een opvallende introductie-, arbeidsmarkt- en corporate campagne én een groots medewerkersevent. Het creatieve concept “Aangenaam, aaff” benadrukt de toegankelijke en open cultuur van de organisatie en stelt professioneel Nederland voor aan een naam die zich onderscheidt door co-eigenaarschap, duurzaamheid en een vernieuwende aanpak.
Zowel het concept, de campagnes als het event zijn bedacht, ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met effectgroep*, de blended agency voor marketing, communicatie en events uit Utrecht.
Met meer dan 180 jaar gezamenlijke ervaring zetten ABAB en Alfa een grote stap richting de toekomst. Het nieuwe merk, aaff, kiest bewust voor een unieke positionering in de accountancy- en advieswereld. Zonder traditionele partners, maar met 2000 co-eigenaren – medewerkers die ondernemen alsof het hún bedrijf is – en een B Corp-certificering, legt aaff de focus op duurzame groei én impact.
Deze unieke aanpak en cultuur krijgt vorm in een vernieuwende campagne “Aangenaam, aaff”, die zich kenmerkt door krachtige beelden, heldere kleuren en een minimalistische, strakke vormgeving die de energie van het merk uitdraagt. Het concept nodigt professioneel en zakelijk Nederland op een verrassende manier uit om kennis te maken dé nieuwe naam in accountancy en advies.
De campagne benadrukt niet alleen de frisse blik van aaff, maar ook de open, toegankelijke en vernieuwende houding van het merk. Eigen medewerkers, krachtige boodschappen en een eigenzinnige tone of voice laten zien dat aaff bewust breekt met de gevestigde orde in de accountancy- en advieswereld.
Kirsten Flik, Head of Creative en Marlon van de Besselaar, Senior communicatieadviseur bij effectgroep* vertellen: “De accountancysector heeft ondanks verschillende pogingen last van een stoffig imago. Met aaff wilden we dat compleet doorbreken. Een nieuw geluid laten horen. Geen jargon, geen overbodige details, maar korte, krachtige boodschappen en beelden die de energie van het merk weerspiegelen. Het gaat hier om mensen die willen groeien – zowel als ondernemer, in hun carrière, als met hun klanten – en dat hebben we samen met aaff in een drietal campagnes vertaald.”
De feestelijke lancering van het nieuwe merk vond afgelopen vrijdag plaats, tijdens een groots opgezet integratie event voor medewerkers. Het moment waarop alle 2000 co-eigenaren voor het eerst aaff ontmoeten. Een unieke, eerste kennismaking die een eenmalige en onvergetelijke beleving werd. Een grootse viering en het startpunt om het nieuwe merk tot leven te brengen. Het event, dat volledig ontwikkeld en geproduceerd is door effectgroep*, draait om kennismaken, verbinding en het delen van gezamenlijke ambities.
Kirsten Flik vervolgt: “Het event draait om ontmoeten, ervaren en beleven wie aaff is. Door binnen te beginnen kunnen medewerkers dit straks goed naar buiten uitdragen. Dit event is het levende bewijs van wat aaff wil zijn: een plek waar mensen samenkomen om te ontwikkelen en samen impact te maken.”
Met de fusie van ABAB en Alfa ontstaat een krachtig, toekomstbestendig merk dat klaar is om de markt op te schudden. Of het nu gaat om ondernemers die strategisch advies zoeken of professionals die willen groeien in hun vak, aaff staat voor samenwerking, verantwoordelijkheid en duurzame impact.
Neem contact op met Marlon via marlon@effectgroep.nl of 030 41 00 790 en ontdek hoe wij dat doen.