Blog over MVO en je merk

Een business bouwen en de wereld verbeteren: MVO in de kern van je merk

Dat Unilever uit maatschappelijke overwegingen dreigde te stoppen met adverteren op social media was even groot nieuws. Steeds meer merken hebben serieuze aandacht voor MVO – niet in de laatste plaats omdat de kritische consument dit verwacht. Reden genoeg om je als merk af te vragen: Hoe kan ik mijn steentje bijdragen?

Read More

Kleur bekennen: een kwestie van smaak of strategie?

De oplettende kijker heeft gezien dat de Noorse schaatsers tijdens de Olympische Spelen voor een nieuw kleur pak zijn gegaan: blauw is hun nieuwe rood. Waarom? Het heeft iets te maken met de lagere luchtweerstand van deze kleur. Echt? Ja, echt. Een strategische keuze dus. Als het gaat om de kleur bepalen van je merk komt er ook vaak smaak bij kijken. Wat is nu beter?

Read More
Banner werken bij website blog van effectgroep.

Must do’s voor een onweerstaanbare werken-bij website

2018 belooft meer werk, dus enthousiast zien we het nieuwe jaar tegemoet. Tenzij je moeite hebt om de juiste medewerkers aan te trekken. De statistieken voorspellen een crisis op de arbeidsmarkt, meer banen maar te weinig mensen voor de juiste plek. Maar, met een sterke werken-bij website kun jij je kansen keren. Als je het tenminste op de juiste manier aanpakt.

Read More
Blog met tips en tricks voor het openen van een event

Tips & Tricks voor een passende opening van je evenement

Nog brak van al het feestgedruis schuif je aan bij de verplichte nieuwjaarsborrel op je werk. Om je heen glazige ogen en onderdrukt gegeeuw, terwijl je baas zich stotterend door zijn speech heen sleept. Herkenbaar? Dat kan anders! Wil jij de inspiratie echt ontkurken tijdens je evenement? Niet alleen van je nieuwjaarsborrel, maar vooral ook van andere (zakelijke) evenementen komend jaar? Met de volgende tips organiseer je een passende opening.

Read More
Blog over het belang van de briefing

Shit in, Shit out: het belang van een goede briefing

Hoe meer bedrijven, producten en diensten, hoe groter de noodzaak om je te onderscheiden van de menigte. Dit doe je bijvoorbeeld met een killerwebsite of een memorabel event. Om wat voor project het ook gaat: een creative brief voor het bureau dat je inschakelt is hierbij van groot belang. Voornamelijk om wensen duidelijk te maken en verwachtingen te managen. Lees verder over het belang van een goede briefing en wat daar dan in staat, of niet.

Read More
Podcast ben jij er klaar voor om van je klanten fans te maken?

De podcast: ben jij er klaar voor om van je klanten fans te maken?

Steeds vaker luisteren we naar podcasts. Dat laten ook resultaten van het The Infinite Dial 2017-onderzoek zien. Vooral in Amerika is de podcast groot, maar ook in Nederland is er zeker oor naar. Daarbij is het een superleuk communicatiemiddel om de harten van je (potentiële) fans te veroveren. Hoe en wat? Lees verder en duik mee in de wondere wereld van de podcast.

Read More

Copywriting: de kracht van tekst

We kennen ze allemaal. ‘Even Apeldoorn bellen’. ‘Daar plukt ú de vruchten van!’. ‘Think different’. Stuk voor stuk ijzersterke staaltjes copykunsten uit de portefeuille van een copywriter. De kracht van je merk wordt (mede) bepaald door sterke copy. Of het nu gaat om oneliners of de inhoud van je website, een copywriter is van groot belang voor het succes van je business.

Read More
Waarom een merkevent niet mag ontbreken in je communicatiestrategie

Waarom een (merk)event niet mag ontbreken in je communicatiestrategie

Als bedrijf ben je meer dan een merk. Je bent meer dan het product of de dienst die je levert. Dat wil je laten zien én voelen aan je klanten, zodat zij voortaan voor jou kiezen op basis van ‘een goed onderbuikgevoel’. Een (merk)event als ‘vast’ onderdeel in de communicatiestrategie is hier bij uitstek geschikt voor.

Read More
Blog over pitches voor bureaus

Pitches hoeven geen bitches te zijn

Pitches kúnnen bitches zijn. Zowel voor de opdrachtgever als de bureauzijde. Maar dat hoeft zeker niet. Het kán ook een goede selectietool zijn om tot een bureau te komen.

Read More
welke navigatie past bij jouw website?

Durf jij een ander type navigatie aan op jouw site?

De meeste bedrijven kiezen voor een nette website in een modern jasje. Terwijl online opvallen juist een must is. Niet alleen qua design, maar ook qua gebruiksvriendelijkheid. Dat begint met een gebruiksvriendelijk menu. Zowel op mobiel als desktop.

Read More
Blog met uitleg over https

Is https een marketingtruc of serious business?

Het slotje in de adresbalk van je browser is je vast niet onopgemerkt gebleven, gevolgd door https. Langzaamaan wordt er steeds vaker een S achter http geplakt. Is https slechts een marketingtruc of serious business?

Read More
Banner afbeelding bij blog over waarde beursdeelname

ZO MAAK JE EEN BEURSDEELNAME SUCCESVOL!

Is een beursdeelname in je marketingmix nog wel een goed idee? Op de (vak)beurs wordt indirect het geld verdiend, maar staat het niet voorop. Hier draait alles om de klant. Bestaande klanten ontmoeten en nieuwe klanten verrassen. Precies daarom is de beurs altijd al een belangrijke marketingtool geweest. Maar net als alles in de wereld, ondergaan beurzen ook een constante transformatie. De beurs uitgerangeerd? Welnee!

Read More

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

CONTACT

Vrijblijvend brainstormen? Bel of mail ons nu!

Naam *

Email *

Onderwerp

Bericht

Ik wil niets missen over effectgroep, dus schrijf me ook in voor de nieuwsbrief!

Ik geef toestemming om mijn gegevens te verwerken en heb in de privacy verklaring gelezen wat effectgroep.nl wel en niet met mijn gegevens doet.

Ik geef toestemming