0343 - 745270

(Morse)
code oranje!

Een merkverhaal vertellen
zonder woorden te gebruiken

AWL | Een merkverhaal zonder woorden

AWL, een grote, internationale speler op het gebied van automatisering en machinebouw, had een duidelijke vraag: een nieuwe huisstijl die qua stijl en verhaal past bij hun product en bedrijfscultuur. Gaan we regelen!

Internationale allure in een Nederlands jasje

Dat het bedrijf Nederlandse wortels heeft, vormde een belangrijk inspiratie voor de ontwikkeling van de huisstijl. Het gebruik van oranje als primaire huisstijlkleur was fris, stijlvol en net even anders, maar vooral: een knipoog naar deze roots.

Precies cryptisch genoeg

Omdat het bedrijf inmiddels al ver over de grenzen opereert, werd ook de nodige aandacht besteed aan de internationale aspecten en de historie van het bedrijf. De link werd gevonden in een oud, maar effectief, universeel communicatiemiddel: morse code. De subtiele oranje stippen en lijnen spellen ‘AWL’. Precies de cryptische toevoeging die het design compleet maakte.

Effect tot ver over de grenzen

De huisstijl voor de Nederlandse vestiging werd gecreëerd (en doorvertaald naar een website die we ook ontwikkelden). Het resultaat viel enorm in de smaak; ook voor alle andere landen waar AWL gevestigd is – China, Mexico, Tsjechië en de Verenigde Staten – werd de nieuwe stijl doorgevoerd!

Ook een mooie huisstijl nodig?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 0343-745272.
Kom eens langs!