0343 - 745270

Het gouden randje aan een visuele identiteit

inspiratie uit onverwachte hoek!

Harvest | Logo & Huisstijl

Werk je in IT-recruitment dan werk je anno nu met top of the notch personeel, zo weet ook het team van Harvest. Deze nieuwe speler is hard op weg de wereld te veroveren. Dit doen ze door de status quo te challengen, met een visuele identiteit die daarbij past.

Een inspiratiebron uit onverwachte hoek

Fun fact: de eigenaren waren geïnspireerd door de kleurencombinatie die onze copywriter aan had tijdens de eerste ontmoeting. Anders dan anders, maar ook onze designer zag er wel heil in. Aan hem om de inspiratie te vertalen naar een stijl die aansluit op de kwaliteit van het merk Harvest.

Met een gouden gloed

En zo geschiedde: het okergeel en donkerblauw werd omgetoverd tot klassiek, mat goud en donker, statisch blauw. Belangrijke reden om voor het goud te gaan was de associatie erachter. Harvest komt van het Engels voor oogsten. En wat oogst je? Juist; graan. En welke kleur heeft graan als de zon er het juiste licht op schijnt? That’s gold, baby! Naast de kleurencombinatie werd er gekozen voor een subtiele grafische toevoeging in de vorm van een hoekje naar rechtsboven, die de top of the bill voorstelt. Simpel, strak, clean, en echt onderscheidend. Net als Harvest!

Praatje en plaatje

De visuele identiteit vormgeven betekent uiteraard meer dan alleen een kleurenpalet en vorm te bepalen. Het design werd toegepast op visitekaartjes, digitaal briefpapier en volledig doorgevoerd in een website die we ook voor hen hebben ontwikkeld.

Ook een visuele identiteit nodig?

Mariëlle is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Mariëlle via marielle@effectgroep.nl of bel haar op 0343-745272.
Kom eens langs!