030 41 00 790

Een nieuwe identiteit

Voor een global joint venture

ScioSense | Een joint venture vraagt om een nieuwe identiteit

AMS en Wise Road Capital bundelen de krachten in een nieuw avontuur. Deze nieuwe organisatie richt zich op de ontwikkeling en verkoop van sensoroplossingen voor de milieu-, druk- en stromingsvraagstukken. De ambities zijn groot en wereldwijd.

Vraag van de klant: Creëer een passende merknaam en huisstijl

Elke nieuwe organisatie heeft natuurlijk een naam nodig. En what’s in a name? Nou veel. Het vormt de basis van jouw identiteit en geeft als het goed is aan wie je bent en waar je voor staat. En omdat het bedrijf snel wilde schakelen, het vriendelijke verzoek om zowel de naam als het logo binnen no-time op te leveren. Het werd een mooi staaltje brand development!

Doelen: Wereldwijde dekking

  • De naam moet wereldwijd beschikbaar zijn
  • De naam moet internationaal goed uitspreekbaar zijn, geen ‘verrassende’ betekenis hebben en ook als .com domein vast te leggen zijn
  • Het logo moet wereldwijd onderscheidend en aantrekkelijk zijn

Gekozen oplossing: Out-of-the-box denken

Na een korte kennismaking zijn we aan de slag gegaan. De start? Een inspirerende sessie met de stakeholders om meer inzicht te krijgen in de nieuwe organisatie. Daarna hebben we met ons creatieve team vanuit verschillende perspectieven aan de nieuwe naam gewerkt – van namen die beschrijvend zijn tot fantasienamen. De shortlist werd getoetst bij MerkenSpot op beschikbaarheid en haalbaarheid. Uiteindelijk zijn er 6 namen voorgesteld bij de organisatie, waaruit een definitieve keuze is gemaakt. Met de naam in de pocket gingen we opnieuw naar de tekentafel om een passende huisstijl te ontwikkelen en uit te werken. We hebben rekening gehouden met de symboliek van kleuren in de verschillende landen.

Resultaat

De nieuwe organisatie heeft inmiddels een krachtige en aansprekende naam gekregen * tromgeroffel….. *: ScioSense! Een combinatie van Latijn en Engels, een mix van kennis (scio) en waarnemen (sense). Deze naam is vastgelegd en zal wereldwijd worden ingezet. Voor het logo is gekozen voor een krachtige, maar open letter, die goed aansluit bij de organisatie. Daarnaast is een frisse groene kleur geïntroduceerd. Een kleur die opvalt, maar ook wereldwijd een positieve associatie heeft. Wist je dat in China de kleur groen symbool staat voor ‘nieuw leven’. Hoe toepasselijk! Ook het beeldmerk is vastgelegd.

Met de nieuwe corporate identity stevig neergezet werd het tijd om ook de online presence van ScioSense te realiseren. Want let’s face it; zonder kan echt niet meer! Een aantrekkelijke website die een heldere doorvertaling is van de huisstijl. Alle informatie omtrent producten en applicaties wordt overzichtelijk gepresenteerd en biedt bezoekers een prettige navigatie en zoekmogelijkheid. Ook de copy voor de site werd door effectgroep verzorgd.

ScioSense is here to stay!
www.sciosense.com

Een eigen herkenbare identiteit nodig? Daar zijn we voor!

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.
Kom eens langs!