Beweging 3.0

Arbeidsmarkt­campagne

De kandidaten centraal

Beweging 3.0 is actief op het gebied van zorg, wonen en welzijn in de regio Eemland. Met 3.000 collega’s en 2.000 vrijwilligers biedt zij wijk- en gespecialiseerde verpleging aan huis en (tijdelijk) zorgverblijf. Ook biedt Beweging 3.0 zorg met en zonder behandeling in diverse eigen woonzorgcentra en verpleeghuizen.

De vraag

Een andere aanpak

Beweging 3.0 is op zoek naar collega’s op diverse functies. De reguliere manier van werven zorgde voor onvoldoende reacties in de zeer krappe arbeidsmarkt. Tijd dus om het anders aan te pakken, want de resultaten moeten beter. En zo kwam ons bureau in beeld voor het conceptueel gedachtegoed, een crossmediale campagne en het mediaplan.

Impact en doelen

Beweging 3.0 is op zoek naar collega’s op diverse functies. De reguliere manier van werven zorgde voor onvoldoende reacties in de zeer krappe arbeidsmarkt. Tijd dus om het anders aan te pakken, want de resultaten moeten beter. En zo kwam ons bureau in beeld voor het conceptueel gedachtegoed, een crossmediale campagne en het mediaplan.

De aanpak

Binnen beginnen

Na diverse sessies met medewerkers, het management en de raad van bestuur werd al snel duidelijk dat Beweging 3.0 medewerkers veel te bieden heeft. En hierin vonden we het haakje voor de campagne. Want de diversiteit aan locaties, functies en doelgroepen zorgt ervoor dat er bij Beweging 3.0 altijd een baan te vinden is die bij je past.

We zijn met het team dieper in de beweegredenen van mensen gedoken. Waarom kiezen mensen voor een baan? Wat zijn hierin afwegingen? En wat heeft Beweging 3.0 hierin te bieden? Dat leverde acht mooie beweegredenen op die centraal staan in de campagne.

Opvallend campagnebeeld

Geen tweede kans voor een eerste indruk. Dus kwamen onze designers met een design dat direct opvalt in het straatbeeld en op social media en dat aansluit bij de huisstijl. In het beeld spelen echte medewerkers van Beweging 3.0 de hoofdrol. Daarbij maken we gebruik van drie blokken die je hoofd, hart en voeten vertegenwoordigen. En daarmee respectievelijk je ambities en drijfveren, je zorghart en de thuissituatie waarin je staat raken.

Arbeidsmarktcampagne
Crossmediaal

Content- en mediaplan

We ontwikkelden een flink pakket aan content zoals animaties, video’s en advertenties voor social media en printmedia. De campagne wordt gedurende tien maanden uitgerold met een sterke focus op Facebook, het Google Marketing Platform en Instagram. Met gerichte out-of-homereclame, advertenties in kranten en huis-aan-huisreclame en bioscoopreclame kan je (als doelgroep) de campagne niet gemist hebben!

En door!

Werken-bij-website

Op de werken-bij-website is een speciale landingspagina ingericht die inhoudelijk en visueel aansluit op de campagne. Kandidaten worden uitgenodigd om te reageren en te solliciteren op een van de openstaande functies.

Interne activatie

Ook de eigen medewerkers worden betrokken in de werving van nieuwe collega’s. Met een interne krant informeren en activeren we collega’s om zelf ook in beweging te komen. Daarnaast ontvangen alle medewerkers een toffe shoppertas, zodat de campagne dichtbij huis ook gezien wordt. De verpleeghuizen en woonzorgcentra krijgen een toolbox met promotiematerialen zoals banner, posters, flyers en content voor social media. Want: alleen ga je sneller, maar samen kom je toch echt verder!

De samenwerking met effectgroep* verloopt erg prettig: korte lijnen en heldere communicatie! Elke stap in het proces hebben zij goed begeleid, wat geresulteerd heeft in een mooie campagne.

Agnes Ascherl Specialist marketing & communicatie | Beweging 3.0
Resultaten

Volop beweging!

De gerichte crossmediale aanpak heeft geleid tot succes. In het dashboard staat de teller op meer dan een miljoen vertoningen op online media. Maar liefst 15.000 unieke bezoekers hebben de landingspagina bezocht en er zijn 200 sollicitatieformulieren ingevuld.

Ook de offline elementen hebben hier aanzienlijk aan bijgedragen, met een bereik van ruim 290.000 in de regio Eemland via onder andere bioscoopreclame, krantenadvertenties, posters, borden langs de weg, campagnekranten en flyers.

In 10 maanden heeft de campagne op verschillende fronten impact gehad, resulterend in een aanzienlijke toename van sollicitaties. We kijken met trots terug op deze effectieve campagne er ontstond volop beweging!

effectmakers

Team

Deze effectmakers zorgden voor het concept, mediaplan, short copy en design van de campagne!

Marlous van de Wiel
Senior Communications Advisor
Ronald van Spanjen
Graphic Designer
Tanya Hampsink
Communications Advisor

Tijd voor beweging in jouw arbeidsmarktcommunicatie?

Neem dan contact op met Marlous via marlous@effectgroep.nl

Bekijk meer cases.

Andere campagnes met resultaat?

Facebook campagne met bereik

MantelzorgNL

Campagne voor 50+'ers
Leen Bakker bezorger campagne

Leen Bakker

Wervingscampagne

De Kringen

Campagne