Campagne

De Kringen

Wees jezelf, ontmoet anderen

De Kringen is een landelijk initiatief om LHBTI’ers op een laagdrempelige manier met elkaar in contact te brengen. Het is dé plek om echt jezelf te zijn en regelmatig met andere leden samen af te spreken. Er zijn verspreid over Nederland tientallen kringen, ieder met een eigen profiel.

 

De vraag

Groots op de kaart zetten

Nadat we de nieuwe visuele identiteit, pay-off en website van De Kringen hadden ontwikkeld, werd het tijd om de naamsbekendheid een boost te geven. Te veel mensen weten niet van het bestaan van dit waardevolle initiatief af. Dus kregen wij de vraag om een awarenesscampagne te ontwikkelen.

Puur en oprecht

Wees jezelf, ontmoet anderen. Deze propositie hadden we bij de de rebranding op tafel gelegd en werd direct omarmd. Dit vormde dan ook het vertrekpunt voor de ontwikkeling van de campagne. Geen spannende lagen, geen tierelantijntjes. Een eerlijke campagne, puur en oprecht. Daar kozen we voor, en daar kregen we bij de opdrachtgever gelukkig de handen voor op elkaar.

De Kringen
Contentcreatie

Met en bij de leden

De key visuals zijn gemaakt met en bij eigen leden (thuis). Dat creëerde een bijzondere en mooie sfeer. En het meest pure en oprechte beeld. Op acht verschillende locaties hebben we een prachtige serie foto’s en video’s gemaakt. En wat de tekst belooft, vertelt het beeld: dat je bij De Kringen echt jezelf kan zijn en gelijkgestemden ontmoet. Om door een (k)ringetje te halen toch?

Landelijke campagne

Extra uitdaging

Een landelijke campagne met veel focus op social media. Een combinatie van display advertising, Facebook, Instagram en Youtube om de brede doelgroep te bereiken. Het is op socials niet toegestaan om mensen aan te spreken op ras, gender of geaardheid. We plannen twee flights: eerst awareness dan conversie. Door de juiste combinatie van beeld, kleur en copy weten we tóch de doelgroep aan te spreken zonder het specifiek te maken.

Zo fijn dat effectgroep* ons in elke stap van het proces heeft meegenomen. We zijn super blij met het resultaat.

Bestuur De Kringen
De resultaten

Veel nieuwe ontmoetingen

We beloven resultaat, dus leveren we resultaat! We realiseerden bijna 5.000.000 vertoningen, ruim 625.000 weergaven en meer dan 50.000 clicks naar de website. En het belangrijkste… ruim 350 mensen hebben zich aangemeld als nieuw kringlid. Wij zijn trots en de opdrachtgever is meer dan tevreden!

Campagne met impact

Een impactvolle campagne met rake resultaten!

625000
views
50000
clicks
350
nieuwe leden

Puur en oprecht communiceren?

Ga dan in gesprek met Kirsten. Zij heeft het zo ongeveer uitgevonden. En weet dit feilloos toe te passen op jouw merk of campagne! Mail haar via kirsten@effectgroep.nl of bel Kirsten op 030-41 00 790

Meer campagnes met impact? Bekijk deze cases!

Great Place To Work

Campagne
Campagne spieren voor spieren

Spieren voor Spieren

Campagne
Facebook campagne met bereik

MantelzorgNL

Campagne voor 50+'ers

Beweging 3.0

Campagne
Leen Bakker bezorger campagne

Leen Bakker

Wervingscampagne