Kwantum

Wervingscampagne

Gek op Kwantum, gek op klanten

Kwantum is met 1.700 collega’s, 110 winkels, 2 distributiecentra en een webshop niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Als dé leverancier van wand-, raam- en vloerproducten heeft bijna iedereen in Nederland wel iets van Kwantum in huis. 

Vraag

Nieuwe collega's werven

Een groot aantal vacatures én de ambitie om te groeien. Daar is meer voor nodig dan de reguliere manier van werven van nieuwe collega’s. Dus klopte Kwantum bij ons aan. En rolden wij de rode loper uit. Want dit zijn uitdagingen waar wij écht hard op gaan.

Binnen én buiten

Het doel van de campagne was het realiseren van zoveel mogelijk kwalitatieve sollicitaties. Helder! Maar net zo belangrijk was het doel om het employer brand te verstevigen. Zoals wij zeggen: de voordeur openzetten en de achterdeur dicht houden.

Aanpak

Verrassend anders

Conceptueel gedachtegoed

De campagne voor Kwantum draaide om het creatieve haakje ‘Gek op Klanten, Gek op Kwantum’. Waarbij eigen medewerkers op eigen locaties en in de studio gefotografeerd zijn. Daarvoor is bewust gekozen voor een opvallende achterwand in een mooie blauwtint. Anders dan dat je misschien gewend bent van Kwantum. Maar daardoor juist lekker opvallend. De kleur werkt ook super goed samen met het herkenbare oranje van Kwantum.

Mediastrategie

We ontwikkelden een Social First mediaplan op basis van Google’s bekende See Think Do strategie. Met een sterke focus op conversie vanuit Facebook en Instagram. En als meetbare doelen: clicks naar de campagnewebsite en kwalitatieve sollicitaties.

Point-of-sale

Kwantum heeft 110 winkels, waar dagelijks bezoekers komen die al gek zijn op Kwantum. Dus ontwikkelden we voor alle winkels een toolkit met promotiemiddelen voor exposure vanaf de winkelvloer.

 

Resultaten

Te gek...!

Door het gebruik van Facebook Lead Ads maakten we het solliciteren zo laagdrempelig mogelijk. Dit bleek voor deze campagne een interessante toevoeging te zijn, want het aantal sollicitanten steeg hard.

In de eerste drie maanden heeft de campagne de volgende resultaten opgeleverd:

  • Totaal aantal vertoningen 1.519.766
  • Uniek bereik: 608.602
  • Click-to-campagnesite 15.175
  • Aantal: sollicitanten 350

De resultaten hebben de verwachtingen overtroffen en de campagne wordt verder geoptimaliseerd en verlengd. Inmiddels hebben we voor Kwantum ook de campagnes ontwikkeld voor de werving van verkopers, montage specialisten en logistieke medewerkers. En hebben we het design en de copy verzorgd voor de werken bij site.

Dus ja, ook wij zijn gek op Kwantum (en zij op ons:-).

Marlous van de Wiel

Nieuwe collega's werven?

Ben je toe aan een wervingscampagne met rake resultaten? Ga dan in gesprek met Marlous. Je bereikt haar via 030 410 07 90 of mail naar marlous@effectgroep.nl.

Neem contact op

Bekijk meer campagnes met rake resultaten!

Leen Bakker bezorger campagne

Leen Bakker

Wervingscampagne

Spieren voor Spieren

Activatie
Campagne spieren voor spieren

Spieren voor Spieren

Campagne
Amstelring Arbeidsmarktcampagne - Geef kleur aan de zorg

Amstelring

Campagne

De Kringen

Campagne