Online event

The IMPACT Cube

Channable

Impactvolle communicatie vraagt om meer dan alleen goede ideeën; het vraagt om moedige stappen en gedurfde keuzes. Channable koos daarom voor een compleet vernieuwde opzet voor hun jaarlijkse eCommerce-event: The IMPACT Cube. Een virtueel event, dit keer uitgevoerd in een op maat gemaakt 3D-decor. Interactieve masterclasses en innovatieve oplossingen kwamen samen voor maximale eCommerce-inspiratie. Een online event zoals je nog niet eerder gezien hebt!

De vraag

Een event dat impact maakt

Channable, een snelgroeiende scale-up opgericht in 2014, biedt slimme automatiseringsoplossingen voor digitale marketing en e-commerce. Vanuit kantoren in Utrecht, New York en Aarhus ondersteunt het bedrijf klanten wereldwijd – van de Benelux tot de VS. Voor hun jaarlijkse eCommerce-event, The IMPACT Cube, wilden ze een groots digitaal evenement creëren dat de productactivatie en klantbetrokkenheid bij hun EMEA-klanten en -partners versterkt.

Het doel: een interactieve opzet die bestaande klantrelaties verdiept, nieuwe klanten aantrekt en impact maakt met sessies over productgebruik, roadmap en multichannel eCommerce-strategieën.

Een online event met impact? Let’s go!

De aanpak

3D-decor

De ambitie van Channable vroeg om een next level productie. En die uitdaging grepen we met beide handen aan! Met gedurfde keuzes zoals een volledig op maat gemaakt 3D-decor wisten we hen te inspireren. Ze gingen vol vertrouwen mee in deze vernieuwende aanpak.

Het programma werd live uitgezonden vanuit Studio Bocavista, waarmee het meeslepende 3D-decor in nauwe samenwerking tot stand kwam. Een inspirerende combinatie van keynotes, paneldiscussies en interactieve masterclasses zorgde voor diepe betrokkenheid en bood deelnemers waardevolle inzichten.

Wat zorgde voor echte impact bij de kijker én Channable? Een unieke technische setup die kijkers continu betrokken hield:

  • Vijf unieke decors binnen één event 
  • Live camera tracking op vier camera’s voor een dynamische ervaring 
  • Een interactief streaming platform dat de kijker actief bij het programma betrok
  • Op maat gemaakte leaders, bumpers en visuals met als extra voordeel dat Channable deze en de overige content blijvend kan inzetten.

Hubspot

Naast eventmanagement en virtuele productie leverden we dynamische content en zorgden we voor een naadloze communicatie- en registratieflow. De HubSpot-integratie bood persoonlijke deelnamelinks en leverde kijkstatistieken dankzij een tweerichtings synchronisatie met het livestream platform. Deze slimme wisselwerking  zorgde voor een soepele ervaring voor de deelnemers en gaf Channable waardevolle data-analysemogelijkheden.

Resultaat

hét eCommerce-event van het jaar

The IMPACT Cube 2024 was hét eCommerce-event van het jaar, met een op maat gemaakte productie die de standaard voor online events heeft verhoogd in zowel uitstraling, impact als meetbaarheid.

De technische setup, live dynamiek en het volledig op maat gemaakte 3D-decor zorgden voor een impactvolle ervaring en leverden Channable een schat aan content en data op.

effectmakers

Team

Van concept tot 3D-ervaring: deze effectmakers brachten The IMPACT Cube tot leven.

Mariëlle Timmers
Chief Operating Officer (COO)
Tanya Hampsink
Communications Advisor
Tamar Nijenhuis
Project Manager
Mariska van Eijden
Motion Graphic Designer

Een online event van nu dat écht impact maakt?

Neem contact op met Kirsten via kirsten@effectgroep.nl