Bij zorginstelling Amstelring werken meer dan 4.000 gedreven, gepassioneerde medewerkers. Dag in dag uit zorgen zij met liefde en aandacht voor de cliënten, die verspreid over 23 verschillende huizen in de omgeving van Amsterdam wonen. Amstelring benaderde ons met een mooie communicatie-uitdaging: een nieuwe arbeidsmarktcampagne.
Want even groot als de liefde voor het vak, is het tekort aan geschikt personeel. Om dit te veranderen, ontstond de behoefte aan een wervende arbeidsmarktcampagne die de personeelstekorten terugdringt. Enerzijds door nieuw personeel aan te trekken, maar evengoed door de tevredenheid onder huidig personeel te vergroten. De campagne moest zich vooral richten op de regio Amsterdam, een gebied waar veel concurrenten in dezelfde arbeidsmarktvijver vissen.
Een inhoudelijke sessie met een grote groep zorgmedewerkers gaf ons inzicht in het unieke, onderscheidende karakter van Amstelring. Daarnaast keken we ook naar de concullega’s en verdiepten we ons in de persona’s. Amstelring heeft maar liefst 23 huizen met elk hun eigen identiteit, hun couleur locale zoals zij dat zelf mooi omschrijven. En precies daarin zagen wij het creatieve haakje voor de campagne. Geef ook kleur aan de zorg!
Waarom ik meedoe aan deze campagne? Gewoon, omdat op m’n werk alles klopt. Ik zit lekker in m’n vel, ben trots op de locatie, blij met mijn collega’s en het team.
De campagneslogan was geboren. Bij de visuele uitwerking betrokken we zorgmedewerkers en bewoners van huizen van Amstelring. Zij maakten samen een kleurrijk statement, met kracht, trots en passie. We maakten beelden met verschillende persona’s, verschillende kleuren en diverse tekstvariaties die op meerdere kanalen inzetbaar zijn.
Het meewerken aan de campagne creëerde overigens ook veel betrokkenheid en draagvlak bij de medewerkers. En dat is belangrijk, want binnen beginnen is buiten winnen!
Zowel het testpanel als de zorgmedewerkers van Amstelring zijn trots op de campagne en staan er als één huis achter. De campagne is in een periode van 9 maanden in diverse flights uitgerold in de regio Amsterdam, Almere, Purmerend en Hoofddorp. Met een sterke focus op online, maar ook out of home-uitingen, boomerangkaarten en heel bijzonder: alle huizen en de medewerkers zijn enthousiaste ambassadeurs van de campagne en hebben hun eigen wervingspakket gekregen.
Een mooi resultaat: de campagne is uitgeroepen door Werf& tot campagne van de week!
Deze kleurrijke effectmakers zorgden voor een succesvolle arbeidsmarktcampagne voor Amstelring!
Intens gedreven om opdrachtgevers te voorzien van treffende adviezen, campagnes en communicatiemiddelen. Marlous heeft jarenlang in senior communicatiefuncties aan de zijde van opdrachtgevers gewerkt. Daarom weet zij nu aan bureauzijde als geen ander wat onze opdrachtgevers écht nodig hebben.
marlous@effectgroep.nl | linkedin
Hard werken voor een groots resultaat. Mogen we je voorstellen aan Mariëlle, onze COO? De kurk waarop onze projecten drijven? De sterke schouders waarop collega’s kunnen leunen? De regisseur van ons dagelijkse werk? Welk synoniem je ook kiest, we just love her!
marielle@effectgroep.nl | linkedin
Het visuele creatieve brein waar we binnen effectgroep* op leunen. Een zeer getalenteerde vakvrouw die klanten feilloos aanvoelt. En ook nog eens een ontzettend fijne collega met heerlijke humor. Daar houden we van!
anouk@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Ronald is grafisch vormgever. Maar dan een goeie. We kunnen hier van alles over Ronald zeggen, maar dat is eigenlijk zonde van de verrassing. Doe’s gek en zet Ronald gewoon eens aan het werk. Dan snap je waarom wij vinden dat hij een goeie is.
ronald@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl.
meer informatie