Bloosem x effectgroep*: we waren al buren en business partners. Nu was het tijd om hun brand onder de loep te nemen.
Bloosem is gespecialiseerd in digitale strategieën en helpt bedrijven hun online aanwezigheid te versterken. Ze staan voor een nieuwe fase vol ambities om verder te groeien. En die frisse energie bracht het inzicht dat het merk vernieuwd moest worden. Dus stapten ze in de lift naar de 4e etage en klopten bij ons aan.
Bloosem wil zich sterker positioneren binnen de snel veranderende wereld van digitale marketing. Ze zijn al 20 jaar actief en hebben behoefte aan een frisse en toekomstgerichte uitstraling die nog beter aansluit bij de huidige wensen van hun klanten. Bovendien wilden ze hun strategische expertise en hun rol als digitale partner nadrukkelijker naar voren laten komen.
Wij gingen aan de slag met het maken van een krachtig merkverhaal dat hun rol als digitale partner onderstreept, gecombineerd met een frisse, moderne visuele update. Alles gericht op één doel: een merk dat klaar is voor de toekomst.
Bloosem begrijpt dat een one-size-fits-all aanpak niet voldoende is om écht digitaal succes te behalen voor hun opdrachtgevers. We hebben daarom het merkverhaal aangescherpt om te laten zien dat Bloosem verder kijkt dan standaardoplossingen. Het aangescherpte verhaal legt de nadruk op hun kracht om strategisch mee te denken.
Vervolgens hebben we dit doorvertaald in Bloosem’s waardepropositie met een krachtige nieuwe tagline “Strategisch denken, digitaal doen.”
De visuele identiteit van Bloosem kreeg een frisse, eigentijdse revamp die perfect aansluit bij hun strategische ambities. Onze designstudio ontwikkelde een krachtige huisstijl die Bloosem een moderne en professionele uitstraling geeft. Er is gekozen voor kleuren die van nu zijn en ook de komende jaren sterk blijven. In combinatie met strakke vormen en een tijdloos design krijgt Bloosem een uitstraling die klaar is voor de toekomst. Alles is ontworpen met oog voor detail, waardoor de visuele identiteit naadloos aansluit op hun online en offline aanwezigheid.
Een merk-revamp die de herkenbaarheid van de afgelopen 20 jaar bewaart, en tegelijkertijd een eigentijdse positionering in de markt mogelijk maakt. Bij Bloosem waren ze al klaar voor de toekomst, nu is hun merk dat ook!
Dankzij de samenwerking met effectgroep* kunnen we de visie van Bloosem op een nieuwe, frisse manier delen! Het past ook nog eens goed bij wat we doen als marketingbureau, dus wij zijn superblij met onze nieuwe merkrefresh.
Deze effectmakers gingen strategisch en visueel aan de slag voor Bloosem.
Met veel enthousiasme en creativiteit gaat Tanya geen uitdaging uit de weg. Ze is een sympathieke vakvrouw die opdrachtgevers helpt met creatieve communicatie oplossingen waar ze echt wat aan hebben, echt écht!
tanya@effectgroep.nl | 030 41 00 790 | linkedin
Het visuele creatieve brein waar we binnen effectgroep* op leunen. Een zeer getalenteerde vakvrouw die klanten feilloos aanvoelt. En ook nog eens een ontzettend fijne collega met heerlijke humor. Daar houden we van!
anouk@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Als ze achter haar iMac aan designs werkt is ze stil, geconcentreerd en bloedserieus. Het moet allemaal kloppen tot op de laatste millimeter. Een vormgever pur sang. Zet je haar aan de lunch- of borreltafel, dan ontpopt zich een effectmaker met de leukste en meest aanstekelijke lach ooit. Dat komt sowieso omdat haar collega’s ook echt heel grappig zijn… maar toch… die lach… heerlijk!
corianne@effectgroep.nl |
Neem contact op met Marlous via marlous@effectgroep.nl. Zij vertaalt jouw merkuitdaging naar een oplossing vanaf onze creatieve vloer.