Al meer dan 30 jaar is Medirisk een vertrouwde naam in de zorgsector, met expertise in patiëntveiligheid en medische aansprakelijkheid. Maar hoe blijf je herkenbaar én relevant?
Met een visuele rebranding die uitstraalt waar ze voor staan: zorg, vertrouwen en samenwerking – klaar voor de toekomst!
Een frisse huisstijl die de kernwaarden van Medirisk weerspiegelt én klaar is voor de toekomst. Dat was het vertrekpunt. Terwijl we hun merkidentiteit onder de loep namen, zagen we een kans om het grootser aan te pakken. Hoe creëer je een visuele identiteit die vertrouwen, zorg en vooruitgang uitstraalt?
Het antwoord lag in drie heldere doelen:
Wat begon als een kleine aanpassing, groeide uit tot een bold voorstel: een volledige rebranding van de visuele identiteit. Met Medirisk’s vertrouwen op zak, gingen we aan de slag met een verrassend en vernieuwend design.
De kern van onze aanpak:
Fijne mensen om mee te werken. Denken mee op een aardige wijze en weten onze wensen om te zetten in een mooi en doeltreffend design. Daarbij zijn ze ook niet te beroerd om ad hoc dingen op te pakken.
De vernieuwde visuele identiteit zet Medirisk stevig op de kaart als betrouwbare partner in de zorg. Met een vernieuwd logo, frisse look en opvallende beeldtaal maken ze vanaf nu impact op elk communicatiemiddel.
De reacties vanuit de organisatie en partners? Raak! Deze bold move bleek precies wat nodig was om Medirisk klaar te stomen voor de toekomst. Een nieuwe standaard voor zorg, vertrouwen en verbinding – en de lat ligt hoog.
Van frisse kleuren tot krachtige typografie: deze effectmakers gaven Medirisk een nieuwe uitstraling.
Het visuele creatieve brein waar we binnen effectgroep* op leunen. Een zeer getalenteerde vakvrouw die klanten feilloos aanvoelt. En ook nog eens een ontzettend fijne collega met heerlijke humor. Daar houden we van!
anouk@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Van senior Marketeer bij Wolters Kluwer (Adformatiegroep) en Manager Marketing & Events bij BBP Media naar onze creatieve vloer in Utrecht! Rebecca heeft ruim 20 jaar ervaring als marketeer en manager van content en campagnes, van idee tot realisatie. “Communicatie, doelgerichtheid en mensen enthousiasmeren zijn steekwoorden die volledig op mij van toepassing zijn.” En daar zijn wij het helemaal mee eens!
rebecca@effectgroep.nl |
Na het afronden van twee studies bijt Marlon zich al flink wat jaren vast in herpostioneringen, campagnestrategieën, wervingscampagnes en rebranding trajecten. Voor zowel de overheid, non-profit als het bedrijfsleven. Ze bestaan dus écht, duizendpoten!
marlon@effectgroep.nl | linkedin
Als ze achter haar iMac aan designs werkt is ze stil, geconcentreerd en bloedserieus. Het moet allemaal kloppen tot op de laatste millimeter. Een vormgever pur sang. Zet je haar aan de lunch- of borreltafel, dan ontpopt zich een effectmaker met de leukste en meest aanstekelijke lach ooit. Dat komt sowieso omdat haar collega’s ook echt heel grappig zijn… maar toch… die lach… heerlijk!
corianne@effectgroep.nl |
Onze man van Goud(a), de held van de pixels; er is weinig wat Erik zo gelukkig maakt als de juiste pixel op de juiste plaats zetten. Met zijn 23 jaar ervaring in (web)design is hij nu in optima forma als onze Digital Designer!
Je kunt Erik alles vragen over digital en vormgeving.
erik@effectgroep.nl | 030 41 00 792 | linkedin
Neem contact op met Marlon via marlon@effectgroep.nl en ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.