NXT Maarsbergen en NXT Doorn hebben elk een eigen verhaal en identiteit, maar delen dezelfde ambitie: leerlingen inspireren om te groeien en ontdekken wat écht bij hen past.
NXT Maarsbergen is het vakcollege voor vmbo en havo, waar leren door te doen centraal staat. NXT Doorn is een kleine mavo met persoonlijke aandacht. Voor beide scholen ontwikkelden we krachtige merkverhalen en opvallende campagnes die hun unieke karakter benadrukken.
Het doel? Een herkenbaar verhaal neerzetten dat laat zien wat de scholen uniek maakt: leren door te doen en ontdekken wat écht bij je past. Binnen 6 weken moest alles staan: van strategie tot uitwerking, klaar voor de open dagen.
Met input van merkhouders, interviews met ouders en een quickscan van de concurrentie, ontwikkelden we een ijzersterk merkverhaal en dito campagne: “Mavo. Natuurlijk NXT Doorn.” Hierin benadrukten we trots en kwaliteit, juist in een regio waar mavo vaak ondergewaardeerd wordt. Het resultaat: een herkenbare, multimedia campagne met performance max, meta ads, krantenadvertenties en posters. Dankzij het gebruik van herkenbare stijlelementen en motion design sprong NXT Doorn overal in het oog.
Samen met de school schreven we een sterk merkverhaal waarin de leerling centraal staat: “Hier is jouw talent een vak.” Met een creatief concept waarin de ruimte letterlijk en figuurlijk zichtbaar is hebben we leerlingen en ouders laten ervaren dat NXT Maarsbergen – het vakcollege voor vmbo en havo – niet zomaar een school is: het is een plek waar je groeit door te ontdekken.
We kozen voor een multimediale campagne, inclusief performance max, meta-advertenties, huis-aan-huisbladen en een strakke landingspagina. Door talent van leerlingen centraal te zetten in de ruimten waar de praktijkvakken worden gegeven krijgt het geheel een fris, herkenbaar en aantrekkelijk karakter.
Dat hadden we zelf niet beter kunnen bedenken.
De reactie van NXT Maarsbergen zegt alles. Het merkverhaal en het concept sloten perfect aan bij hun visie en trokken de aandacht van zowel leerlingen als ouders. Met een eigen geluid en frisse visuele stijl is NXT Maarsbergen klaar om een nieuwe generatie dromers, denkers en doeners te verwelkomen. De campagne is bovendien herbruikbaar, wat duurzaam is én ook helpt bij het opbouwen van langdurige herkenbaarheid.
Voor NXT Doorn bleek het merkverhaal “Mavo. Natuurlijk NXT Doorn” een schot in de roos. De campagne zette de mavo vol trots en zelfverzekerd op de kaart in de regio, precies zoals bedoeld. Met opvallende stijlelementen en motion design sprong de boodschap overal in het oog. De eerste reacties waren overduidelijk: “Spot on!”
Met beide campagnes hebben NXT Maarsbergen en NXT Doorn laten zien dat ze klaar zijn voor de toekomst – én voor nieuwe leerlingen die willen groeien en ontdekken.
Van strategische concepten tot knallende campagnes: deze effectmakers zorgen ervoor dat NXT Doorn en NXT Maarsbergen zichzelf op tijd op de kaart konden zetten.
Van senior Marketeer bij Wolters Kluwer (Adformatiegroep) en Manager Marketing & Events bij BBP Media naar onze creatieve vloer in Utrecht! Rebecca heeft ruim 20 jaar ervaring als marketeer en manager van content en campagnes, van idee tot realisatie. “Communicatie, doelgerichtheid en mensen enthousiasmeren zijn steekwoorden die volledig op mij van toepassing zijn.” En daar zijn wij het helemaal mee eens!
rebecca@effectgroep.nl |
Het visuele creatieve brein waar we binnen effectgroep* op leunen. Een zeer getalenteerde vakvrouw die klanten feilloos aanvoelt. En ook nog eens een ontzettend fijne collega met heerlijke humor. Daar houden we van!
anouk@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Intens gedreven om opdrachtgevers te voorzien van treffende adviezen, campagnes en communicatiemiddelen. Marlous heeft jarenlang in senior communicatiefuncties aan de zijde van opdrachtgevers gewerkt. Daarom weet zij nu aan bureauzijde als geen ander wat onze opdrachtgevers écht nodig hebben.
marlous@effectgroep.nl | linkedin
“Events moeten impact maken en bijdragen aan HR en marketing- en communicatiedoelstellingen van organisaties.” Begin je een gesprek met Afra over events, neem dan je tandenborstel mee! Dat ze psychologie gestudeerd heeft zie je terug in het conceptueel gedachtegoed waarmee ze opdrachtgevers verrast en raakt. En ze kan als geen ander dat ‘hoog-over’ plan concreet doorvertalen naar content, event design, sprekers, workshops en alles wat bezoekers live ervaren.
afra@effectgroep.nl | linkedin
Neem contact op met Marlous marlous@effectgroep.nl en ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.