NXT

Merkcampagne

Inspirerende campagnes voor unieke scholen

NXT Maarsbergen en NXT Doorn hebben elk een eigen verhaal en identiteit, maar delen dezelfde ambitie: leerlingen inspireren om te groeien en ontdekken wat écht bij hen past.

NXT Maarsbergen is het vakcollege voor vmbo en havo, waar leren door te doen centraal staat. NXT Doorn is een kleine mavo met persoonlijke aandacht. Voor beide scholen ontwikkelden we krachtige merkverhalen en opvallende campagnes die hun unieke karakter benadrukken.

De vraag

Een uniek verhaal, in recordtijd

Het doel? Een herkenbaar verhaal neerzetten dat laat zien wat de scholen uniek maakt: leren door te doen en ontdekken wat écht bij je past. Binnen 6 weken moest alles staan: van strategie tot uitwerking, klaar voor de open dagen.

NXT Doorn: de beste en leukste mavo in de regio!

Meer dan cijfers en een diploma

Met input van merkhouders, interviews met ouders en een quickscan van de concurrentie, ontwikkelden we een ijzersterk merkverhaal en dito campagne: “Mavo. Natuurlijk NXT Doorn.” Hierin benadrukten we trots en kwaliteit, juist in een regio waar mavo vaak ondergewaardeerd wordt. Het resultaat: een herkenbare, multimedia campagne met performance max, meta ads, krantenadvertenties en posters. Dankzij het gebruik van herkenbare stijlelementen en motion design sprong NXT Doorn overal in het oog.

NXT Maarsbergen: Leren door te doen

Ruimte voor jouw talent

Samen met de school schreven we een sterk merkverhaal waarin de leerling centraal staat: “Hier is jouw talent een vak.” Met een creatief concept waarin de ruimte letterlijk en figuurlijk zichtbaar is hebben we leerlingen en ouders laten ervaren dat NXT Maarsbergen – het vakcollege voor vmbo en havo – niet zomaar een school is: het is een plek waar je groeit door te ontdekken.

We kozen voor een multimediale campagne, inclusief performance max, meta-advertenties, huis-aan-huisbladen en een strakke landingspagina. Door talent van leerlingen centraal te zetten in de ruimten waar de praktijkvakken worden gegeven krijgt het geheel een fris, herkenbaar en aantrekkelijk karakter.

Dat hadden we zelf niet beter kunnen bedenken.

Jenny Oldenhuis Directeur NXT
Het resultaat

Echte impact voor beide scholen

De reactie van NXT Maarsbergen zegt alles. Het merkverhaal en het concept sloten perfect aan bij hun visie en trokken de aandacht van zowel leerlingen als ouders. Met een eigen geluid en frisse visuele stijl is NXT Maarsbergen klaar om een nieuwe generatie dromers, denkers en doeners te verwelkomen. De campagne is bovendien herbruikbaar, wat duurzaam is én ook helpt bij het opbouwen van langdurige herkenbaarheid.

Bull’s eye! 

Voor NXT Doorn bleek het merkverhaal “Mavo. Natuurlijk NXT Doorn” een schot in de roos. De campagne zette de mavo vol trots en zelfverzekerd op de kaart in de regio, precies zoals bedoeld. Met opvallende stijlelementen en motion design sprong de boodschap overal in het oog. De eerste reacties waren overduidelijk: “Spot on!” 

Met beide campagnes hebben NXT Maarsbergen en NXT Doorn laten zien dat ze klaar zijn voor de toekomst – én voor nieuwe leerlingen die willen groeien en ontdekken.

effectmakers

Team

Van strategische concepten tot knallende campagnes: deze effectmakers zorgen ervoor dat NXT Doorn en NXT Maarsbergen zichzelf op tijd op de kaart konden zetten.

Rebecca Makken
Projectmanager (branding, content & campagnes)
Anouk Dijkstra
Art Director
Marlous van de Wiel
Senior Communicatie­adviseur
Afra Hendriks
Creative

Zelf een sterke campagne nodig?

Neem contact op met Marlous marlous@effectgroep.nl en ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Bekijk ook deze campagnes

Great Place To Work

Campagne

GroenvermogenNL

Vaste designpartner
Campagne spieren voor spieren

Spieren voor Spieren

Campagne