Het Nieuwe Eemland, ’t Hooghe Landt, Mavo Muurhuizen en het Element (locatie Hooglandseweg-Noord) vormen samen het Meridiaan College. Vier Amersfoortse scholen voor voortgezet onderwijs, ieder met een eigen onderwijsaanbod en een onderscheidend profiel. En ieder op zoek naar bruggers voor het nieuwe schooljaar!
Hoe informeren we ouders van groep 8 leerlingen over het onderwijsaanbod en profiel van 4 scholen? “Bedenk een concept waarmee we ouders en kinderen bereiken, betrekken en overtuigen van hun schoolkeuze”, luidde de vraag van de opdrachtgever.
De keuze voor een school gaat niet over één nacht ijs. Ouders en kinderen verzamelen informatie, vragen vrienden en familie en bezoeken scholen. Het is een proces van maanden. Dit hebben wij doorvertaald naar Digitale Oriëntatie Routes: online campagnes waarmee elke school zich optimaal kan presenteren.
Voor elke school ontwikkelden we een unieke 8-weekse informatieroute met alle content die ouder en kind nodig hebben om een goede schoolkeuze te maken. Ouders meldden zich met hun mailadres aan voor één of meerdere routes en ontvingen regelmatig gepersonaliseerde mails met korte video’s, interessante artikelen, digitale tours door de school en uitnodigingen voor online open dagen.
We hebben het profiel van de scholen goed doorvertaald naar digitale content en dat leverde ouders en kinderen een schat aan informatie op. In een periode van 8 weken heeft iedere school zich optimaal kunnen presenteren. Meridiaan College geeft aan dat zij de Digitale Oriëntatie Route ook de komende jaren in wil blijven zetten.
Deze effectmakers zorgden voor het concept, de digitale routes en de content!
Hard werken voor een groots resultaat. Mogen we je voorstellen aan Mariëlle, onze COO? De kurk waarop onze projecten drijven? De sterke schouders waarop collega’s kunnen leunen? De regisseur van ons dagelijkse werk? Welk synoniem je ook kiest, we just love her!
marielle@effectgroep.nl | linkedin
Ruim 14 jaar geleden startte ze bij ons als young professional en inmiddels is Kirsten een drijvende kracht van ons bureau. Ze werkt op het snijvlak van advies en creatie voor onder andere Croonwolter&Dros, Leen Bakker, Kwantum, RTL, Samsung en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Ze adviseert over communicatievraagstukken en bedenkt creatieve concepten voor events, campagnes en activaties. Haar werk is onderscheidend creatief, strategisch en doeltreffend.
kirsten@effectgroep.nl | linkedin
Ze zingt, danst, fietst, tafeltennist, speelt gitaar, ontwerpt én animeert. Kortom een beweeglijk type. En precies dat is haar ding bij effectgroep*.
Mariska brengt letterlijk beweging in onze ontwerpen. Na jaren van grafisch ontwerpen, ontwikkelde ze zich verder tot motion graphic designer. En is nu helemaal om! Het is vooral de afwisseling die haar dolblij maakt. Van logo animatie tot leaderpakket en van storyboard tot eindproduct.
mariska@effectgroep.nl |
Bel 030 – 410 07 90 of stuur een mailtje naar marielle@effectgroep.nl voor een oriënterend gesprek!