De Nederlandse Orde van Beroepscoaches (NOBCO) helpt bedrijven, organisaties en individuen die op zoek zijn naar een professionele coach beter beslagen ten ijs te komen. NOBCO is hét platform voor professionele coaching in Nederland.
De vraag van NOBCO was helder: hoe vergroten we onze naamsbekendheid? Door een deep dive te maken in de organisatie met zowel het projectteam als het bestuur kregen we nog meer grip op de behoefte en werd de vraag scherper. Hoe profileren we NOBCO en haar coaches bij HR-professionals en het management?
De belangrijkste doelen van de campagne zijn:
Na diverse gesprekken, een enquête en marktonderzoek werd één ding duidelijk: binnen de wildgroei van coaches is het lastig de juiste te vinden. Je wilt een coach die echt het verschil kan maken voor jouw medewerkers. En dat is precies het effect van een NOBCO-coach. Daarin vonden wij vervolgens de creatieve invalshoek voor de campagne: het NOBCO-effect.
In de doorvertaling van de campagne krijgen aansprekende foto’s van NOBCO-coaches een belangrijke rol. Dit combineren we met korte en krachtige testimonials en een sterke commerciële boodschap gericht op de HR-professional.
De online strategie voor deze campagne is gebaseerd op het See, Think, Do, Care model van Google, waarbij we ons op de eerste drie fases focussen. Voor de See-fase hebben we ingezet op radiocommercials, display advertising, LinkedIn-campagnes, Google Ads en advertenties in magazines voor een zo groot mogelijk bereik. In de Think- en Do-fase sturen we aan op traffic naar de website. Dit doen we o.a. door retargeting met IAB-banners en Google Ads bij de doelgroep die interesse heeft getoond in de See-fase.
Tevens hebben we ingezet op gerichte hardcopy-mailings naar een selecte groep HR-professionals.
Hoewel de campagne nog loopt, zijn de eerste resultaten uitstekend te noemen en kleuren de KPI’s en key metrics groen. Met dagelijks campagnemanagement zorgen we voor optimale performance en sturen we op zo hoog mogelijke verkeer naar en conversie op de campagnesite. To be continued!
Diverse effectmakers werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van design tot media-inkoop.
Intens gedreven om opdrachtgevers te voorzien van treffende adviezen, campagnes en communicatiemiddelen. Marlous heeft jarenlang in senior communicatiefuncties aan de zijde van opdrachtgevers gewerkt. Daarom weet zij nu aan bureauzijde als geen ander wat onze opdrachtgevers écht nodig hebben.
marlous@effectgroep.nl | linkedin
Het artwork voor een campagne of design voor een magazine? Dan moet je Anouk hebben! Een creatieve en getalenteerde vakvrouw die klanten feilloos aanvoelt. En ook nog eens een ontzettend fijne collega met heerlijke humor. Daar houden we van!
anouk@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Ronald is grafisch vormgever. Maar dan een goeie. We kunnen hier van alles over Ronald zeggen, maar dat is eigenlijk zonde van de verrassing. Doe’s gek en zet Ronald gewoon eens aan het werk. Dan snap je waarom wij vinden dat hij een goeie is.
ronald@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl.
meer informatie