“We zijn nét een echt bedrijf”, is de gevleugelde uitspraak van Simon Renes, eigenaar van effectgroep. Since 1997. Nee, Simon is niet sinds 1997. Mocht ‘ie willen. Hij is inmiddels 43 jaar. Of pas 43 jaar, zoals ‘ie zelf altijd zegt.

Simon startte het bureau dus héél lang geleden. De eerste jaren richtte effectgroep zich op live events. Dat was een mooie tijd. Voor Sportlife organiseerden we internationale events in Dublin, Rome en Lissabon. Met KPN vlogen we naar Las Vegas en IJsland. En in eigen land produceerde we talloze events voor LeasePlan, Ordina, Albert Heijn en ABN AMRO.

Het bureau werd met het verstrijken van de jaren steeds volwassener. En Simon ook. Daarmee veranderde de focus van het bureau. Events werden een communicatiemiddel en zo creëerden we het prijswinnende BrandDeli Beyond (IDEA vakprijs), FOX Beyond the Screens en het Alliander Pop-Up Museum met duizenden bezoekers.

Simon startte het bureau dus héél lang geleden. De eerste jaren richtte effectgroep zich op live events. Dat was een mooie tijd. Voor Sportlife organiseerden we internationale events in Dublin, Rome en Lissabon. Met KPN vlogen we naar Las Vegas en IJsland. En in eigen land produceerde we talloze events voor LeasePlan, Ordina, Albert Heijn en ABN AMRO.

Het bureau werd met het verstrijken van de jaren steeds volwassener. En Simon ook. Daarmee veranderde de focus van het bureau. Events werden een communicatiemiddel en zo creëerden we het prijswinnende BrandDeli Beyond (IDEA vakprijs), FOX Beyond the Screens en het Alliander Pop-Up Museum met duizenden bezoekers.

“We zijn nét een echt bedrijf”, is de gevleugelde uitspraak van Simon Renes, eigenaar van effectgroep. Since 1997. Nee, Simon is niet sinds 1997. Mocht ‘ie willen. Hij is inmiddels 43 jaar. Of pas 43 jaar, zoals ‘ie zelf altijd zegt.

Simon startte het bureau dus héél lang geleden. De eerste jaren richtte effectgroep zich op live events. Dat was een mooie tijd. Voor Sportlife organiseerden we internationale events in Dublin, Rome en Lissabon. Met KPN vlogen we naar Las Vegas en IJsland. En in eigen land produceerde we talloze events voor LeasePlan, Ordina, Albert Heijn en ABN AMRO.

Het bureau werd met het verstrijken van de jaren steeds volwassener. En Simon ook. Daarmee veranderde de focus van het bureau. Events werden een communicatiemiddel en zo creëerden we het prijswinnende BrandDeli Beyond (IDEA vakprijs), FOX Beyond the Screens en het Alliander Pop-Up Museum met duizenden bezoekers.

Simon startte het bureau dus héél lang geleden. De eerste jaren richtte effectgroep zich op live events. Dat was een mooie tijd. Voor Sportlife organiseerden we internationale events in Dublin, Rome en Lissabon. Met KPN vlogen we naar Las Vegas en IJsland. En in eigen land produceerde we talloze events voor LeasePlan, Ordina, Albert Heijn en ABN AMRO.

Het bureau werd met het verstrijken van de jaren steeds volwassener. En Simon ook. Daarmee veranderde de focus van het bureau. Events werden een communicatiemiddel en zo creëerden we het prijswinnende BrandDeli Beyond (IDEA vakprijs), FOX Beyond the Screens en het Alliander Pop-Up Museum met duizenden bezoekers.

METER CREATIVITEIT
SINDS
KANTOREN
% EFFECTED

Bij effectgroep gingen vervolgens alle seinen op groen om de volgende stap te zetten; van bureau voor eventcommunicatie naar full service creatief communicatiebureau. Er kwamen grafisch vormgevers, webdesigners en webdevelopers. Opdrachtgevers daagden ons uit om na te denken over campagnes, branded content, vormgeving, websites en live events. Concepten werden crossmediaal, zoals het succesvolle Ondernemerscollege van Baker Tilly Berk, met honderdduizenden online kijkers.

CREATIEF COMMUNICATIEBUREAU

Inmiddels zijn we aangekomen in 2017, bijna 20 jaar later. We werken voor bekende merken zoals TomTom en voelen ons ook erg thuis bij minder grote bedrijven en (semi)overheid. We hebben twee vestigingen, in Utrecht-area en in Amsterdam. Met een knalroze team van hardwerkende professionals maken we dagelijks campagnes, vormgeving, websites en live events volgens onze gouden – of beter gezegd roze – regel: het moet écht effect hebben.

En Simon? Die vindt inmiddels dat effectgroep een volwassen bedrijf geworden is, waar hij nog minstens 20 jaar blijft werken. Tegen die tijd is hij… uhm, nog wijzer zullen we maar zeggen.

BEKIJK ONS WERK

Veel opdrachtgevers zijn inmiddels effected met het roze DNA.
En dat is een hardnekkige besmetting, zo blijkt uit de lange lijst met trouwe klanten.
Bekijk onderstaand ons werk.

communicatiebureau effectgroep organiseert zakelijke events. Bekijk ons werk via deze knop.
Bij communicatiebureau effectgroep creëren we online en offline campagnes met effect. Bekijk ons werk via deze knop.
Bij communicatiebureau effectgroep maken we websites met effect. Bekijk ons werk via deze knop.
Bij communicatiebureau effectgroep maken we online en offline vormgeving. Bekijk ons werk via deze knop.

CONTACT

Vrijblijvend brainstormen? Bel of mail ons nu!