Hoe word ik woest aantrekkelijk?

Een sterk werkgeversmerk

De arbeidsmarkt staat zwaar onder druk. En de verwachting is dat het niet snel beter wordt. Het vinden en binden van medewerkers blijft de komende jaren een uitdaging. Arbeidsmarktcommunicatie is voor veel organisaties een grote uitdaging. Werken aan een sterk werkgeversmerk is dan niet alleen een goed idee, maar een absolute must. Om talent aan te trekken en om bestaande collega’s aan boord te houden. Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van en bouwen aan aantrekkelijke werkgeversmerken. Wil jij die magneet worden?

Een heldere visie

Breed kijken

Arbeidsmarktcommunicatie is een breed begrip. Het omvat alles wat te maken heeft met interne- en externe arbeidsmarkt doelgroepen, oftewel bestaande en toekomstige collega’s. Heb je weleens overwogen om oud-collega’s te betrekken? Ook dat levert interessante inzichten op. We sluiten niks en niemand uit om informatie te vinden. Hierbij maken we ook gebruik van actuele onderzoeken en belangrijke data en combineren dat met onze intuïtie en ons onderbuikgevoel.

Binnen beginnen is buiten winnen

Dus wat is jouw werkgeversbelofte? En hoe resoneert dat in de arbeidsmarkt? Wij ontwikkelen strategische inzichten waarop we campagnes ontwikkelen die zorgen dat deuren openen voor nieuwe collega’s én deuren dichtblijven voor het behoud van bestaande collega’s.

Onze pitch

De hele funnel

Als communicatiebureau zijn we gespecialiseerd in employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. We weten wat mensen drijft, motiveert en inspireert. En wat mensen beweegt om voor een merk te willen werken, of juist niet. We hebben al veel werkgevers getransformeerd naar woest aantrekkelijke werkgever. Onze specialisten geven invulling aan het hele traject, van EVP (employer value proposition) en arbeidsmarktcampagne tot mediaplan en werken-bij website.

Recent werk

We zijn mega trots op de resultaten die we voor onze klanten behalen. Meetbare resultaten, zoals honderden kwalitatieve sollicitanten en minder verloop. Recent werk is bijvoorbeeld deze campagne voor Leen Bakker. En deze voor Kwantum. Of deze voor Beweging 3.0. Ben jij ook toe aan resultaatgerichte arbeidsmarktcommunicatie?

Superblij met effectgroep*! Fijn om met zo’n bevlogen, wendbare en professionele groep mensen onze arbeidsmarktcampagnes te hebben vormgegeven. Op een plezierige manier, samen gefixt met gewenste resultaten!

Marlies Hooiveld HR Manager Home Fashion Group

Gaan voor resultaat

We gaan altijd voor resultaat. Jouw resultaat. Dus we zetten de voordeur wijd open voor nieuwe collega’s en houden de achterdeur dicht! En de beste resultaten behalen we samen. We investeren tijd in het begrijpen en doorgronden van jullie merk en mensen. We voelen goed aan waar we binnen de lijntjes moeten blijven en signaleren kansen waar we de grenzen kunnen opzoeken.

Er is voor werknemers immers al grijs (en niet-onderscheidend aanbod) genoeg. Dus waarmee maken we van jouw merk een écht aantrekkelijk werkgeversmerk?

Bekijk ook onderstaande showreel met recent werk.

Jouw merk als magneet?

Marlous weet hoe ze jouw merk transformeert naar een sterk werkgeversmerk. Mail marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 790 voor een kennismaking over arbeidsmarktcommunicatie.