Met ruim 30 jaar ervaring in meer dan 60 landen mag Great Place To Work zich een autoriteit op het gebied van organisatiecultuur en goed werkgeverschap noemen. Haar missie? Voor iedereen een goede werkplek, een ‘great place to work‘, waarin vertrouwen centraal staat.
Meer vertrouwen zorgt voor meer omzet, meer sollicitanten en minder verloop. Je zou toch zeggen dat iedere werkgever dit wil?
grotere omzetgroei
meer sollicitanten
lager verloop
Helaas heeft het verbeteren van de organisatiecultuur niet bij iedere organisatie prioriteit, ondanks dat het iets is wat iedereen verdient én zichzelf terugverdient. Tijd om meer organisaties aan te spreken!
Great Place To Work vroeg effectgroep* om een verrassende campagne te ontwikkelen die de naamsbekendheid van Great Place To Work vergroot bij een breder publiek. Met als doel dit publiek te inspireren en inzicht te geven dat Great Place To Work ondersteuning biedt tijdens de reis naar goed werkgeverschap. Want vertrouwen is de strategie die altijd en overal werkt.
Onze aanpak? Begin bij de kern: CEO’s bewust maken van het belang van een positieve werkcultuur.
Als CEO streef je naar succes, groei en toekomstbestendigheid. Het bereiken van deze doelen vereist voortdurende zelfontwikkeling en effectief leiderschap. We ontwikkelden daarom een campagne gericht op nieuw leiderschap om CEO’s te inspireren om werk te maken van goed werkgeverschap en daarmee goed leiderschap. Want hoe zorg je ervoor dat je het volgende decennium nog succesvol bent? CEO’s moeten zichzelf blijven uitvinden om ook aan de volgende generatie leiding te kunnen geven. En daarvoor heb je inzicht nodig in wat er speelt in jouw organisatie. De campagne draaide om de cruciale vraag: “Weten wat er écht speelt?”
Inspirerende verhalen van vier CEO’s die wilden begrijpen wat er echt speelt onder hun collega’s, stonden centraal in de campagne. Ze deelden hoe ze de resultaten van het Trust Index™ medewerkersonderzoek als vertrekpunt gebruikten, welke reis ze hebben gemaakt en wat de eerste resultaten zijn.
De campagne bracht verschillende actuele thema’s aan het licht aan de hand van deze verhalen. Onderwerpen zoals het integreren van diverse organisatieculturen, omgaan met veranderingen, vitaliteit en balans, en het stimuleren van medewerkersbetrokkenheid in een complexe organisatiestructuur kwamen aan bod.
Testimonials dienden als krachtig instrument om een bredere doelgroep te inspireren. Het delen van échte ervaringen door middel van interviews, pakkende quotes en een scherpe campagnepagina bracht mooie resultaten.
De drie maanden durende LinkedIn-campagne bereikte indrukwekkende cijfers met meer dan 815.000 weergaven, 1700 kliks op advertenties, en 1300 bezoeken aan de campagnepagina, waarbij de gemiddelde leestijd 4 minuten was. Resultaten boven de benchmark! De boodschap wordt het komende jaar voortgezet met een retargeting campagne.
Bekijk de campagnepagina.
Goed verhaal toch? Dat vonden wij en Great Place To Work ook. Maar het belangrijkste is dat het verhaal de doelgroep bereikt. En ook dat is goed gelukt!
weergaven
kliks op advertenties
minuten leestijd
Trust Index
Great Place To Work meet de cultuur van organisaties aan de hand van vertrouwen, trots en plezier. Deze data wordt gemeten met het Trust Index medewerkersonderzoek (100% gebaseerd op feedback van medewerkers). De uitkomsten hiervan zijn essentieel voor inzicht in jouw prestaties als werkgever.
De resultaten van het Trust Index medewerkersonderzoek geven een organisatie concrete aanknopingspunten voor het verbeteren van hun organisatiecultuur, wat leidt tot betere resultaten, omzetgroei en innovatie. Bovendien erkent Great Place To Work goed werkgeverschap met certificering en de jaarlijkse lijst van Best Workplaces van Nederland, wat laat zien dat je als organisatie een goede werkgever bent.
Samen zetten we koers naar succes. Neem contact op met Tanya voor een écht goed gesprek. Mail naar tanya@effectgroep.nl of bel haar op 030- 410 0790.