Spieren voor Spieren

Geef wat lucht

Sinds 1998 brengt Spieren voor Spieren mensen vanuit de gedachte ‘gezonde spieren voor zieke spieren’ in beweging om samen alle spierziekten bij kinderen te verslaan. Dit doel is ambitieus en het kost heel veel geld en inspanning om kennis en kracht te bundelen. Iedere dag telt bij de aanpak van spierziekten. Want een spier eenmaal verloren komt nooit meer terug.

De vraag

Nieuwe gevers werven

Spieren voor Spieren bestaat 25 jaar. Een mooi moment om extra aandacht te vragen voor de missie om spierziekten bij kinderen te verslaan. Maar hoe kunnen we het jubileum inzetten om nieuwe gevers te werven? Daarover gingen we in gesprek met Spieren voor Spieren.

Spieren voor spieren campagne Lucas
De campagne

In een paar stappen naar het concept

Strategie

Om nieuwe gevers te werven is het belangrijk dat er een duidelijke doelbesteding is, zo bleek uit onderzoeken en eerdere ervaringen. Gevers willen graag weten waar ze aan bijdragen. Dus richtten we ons allereerst op het formuleren van een doelbesteding. En met het jubileum in gedachte kwam die al snel op tafel.

Ademspiertraining

Lang zullen ze leven. We zingen het bijna gedachteloos. Voor kinderen met een spierziekte is een liedje zingen of kaarsjes uitblazen helemaal niet zo vanzelfsprekend. Want daar heb je gezonde spieren voor nodig. Ademhalings- en hoestproblemen die worden veroorzaakt door ademspierzwakte hebben een enorme impact op de levens van de kinderen en hun gezin. En naast dat het gevaarlijk is, zijn deze gebeurtenissen ingrijpend en beangstigend. Ondanks dat is er nog veel te weinig aandacht voor en kennis over. Spieren voor Spieren wil dat er een gerichte ademspiertrainingen ontwikkeld wordt, zodat de spierziekte minder impact op het dagelijks leven maakt.

 

Geef wat lucht

Nadat de doelbesteding bepaald was, konden we de creatieve doorvertaling naar de campagne maken. We zetten ons digitale team samen met ons creatieve team aan tafel, want de campagne zou zich vooral online manifesteren. De opdrachtgever werd actief betrokken in het creatieve proces, zodat we met elkaar een snelle sprint trokken richting het uiteindelijke aha-moment: Geef wat lucht!

Hoe het werkt

Met ‘Geef wat lucht’ koop je via de campagnewebsite een virtuele ballon en geef je geld voor onderzoek en daarmee lucht aan de kinderen die deze behandeling zo hard nodig hebben. We hebben een webshop aan de site gekoppeld en online koop je in een paar klikken één of meerdere ballonnen. Spieren voor Spieren beschikt over een groot netwerk aan bekende (ex-) topsporters die via hun social media kanalen en netwerk aandacht voor de campagne vragen. Ere-ambassadeur van Spieren voor Spieren Louis van Gaal zet zich ook actief in om gevers te werven, met onder andere een persoonlijke videoboodschap op social media.

Het resultaat

Steeds meer lucht

De campagne is inmiddels gelanceerd en de eerste ballonnen zijn verkocht. Nu komt het aan op een succesvolle uitrol van het mediaplan en de actieve inzet van alle ambassadeurs van Spieren voor Spieren. Wil je zelf wat lucht geven en de campagne blijven volgen? Bezoek dan snel de website en help mee om spierziekten bij kinderen te verslaan.

Simon Renes - CEO - effectgroep

Een gesprek over jouw campagne?

Mail simon@effectgroep.nl voor een goed gesprek over campagnes voor goede doelen.

Neem contact op

Bekijk onze andere campagnes

Facebook campagne met bereik

MantelzorgNL

Campagne voor 50+'ers
Amstelring Arbeidsmarktcampagne - Geef kleur aan de zorg

Amstelring

Campagne

De Kringen

Campagne
quarijn-arbeidsmarktcampagne

QuaRijn

Campagne