Hernieuwde werken bij website

Partners voor Jeugd

Partners voor Jeugd, een vooraanstaand samenwerkingsverband van jeugdzorginstellingen, staat dagelijks klaar om kwetsbare kinderen en jongeren in heel Nederland te beschermen. Samen maken ze zich sterk voor de bescherming van kinderen en jongeren in zonder veilige of gezonde thuissituatie.

De vraag

Vernieuwde werken bij website

De bestaande ‘Werken bij’ website voldeed niet meer aan de groeiende behoeften en ambities van Partners voor Jeugd. De kansen en mogelijkheden binnen de organisatie waren onderbelicht, specifieke vacatures lastig te vinden en de cultuur mocht prominenter naar voren komen.

De uitdaging was duidelijk: 

  1. Een geheel vernieuwd gebruiksvriendelijk ‘werken bij’ platform creëren dat overzichtelijk de vele vacatures beter presenteert;
  2. én de nieuwe huisstijl omarmt;
  3. én de bedrijfscultuur levendig weergeeft. 

Ready. Set. Go!

Ontdekkingsfase

Effectgroep* stortte zich vol enthousiasme op de opdracht, startend met een gedegen ontdekkingsfase om alle benodigde informatie op tafel te krijgen. Vervolgens werden interactieve wireframes gemaakt, een belangrijke stap om de beoogde functionaliteiten en bezoekerservaring helder te krijgen. Meten is en blijft weten. 

De laatste stap in de ontdekkingsfase was het presenteren van het design. Hierbij kregen alle belanghebbenden de kans om gezamenlijk te bepalen of het ontwerp paste binnen de identiteit van Partners voor Jeugd.

Partners voor jeugd website op mobiel
Partners voor jeugd mobiele website
Oplossing

Let's get down to business

Na een enthousiaste YES op de visuele ontwerpen was het tijd voor de uitvoering. 

Een cruciaal aspect van de vernieuwde ‘Werken bij’ website is het vacature gedeelte. Bezoekers worden snel geleid naar vacatures die aansluiten bij hun profiel, en krijgen een gestroomlijnde zoekfunctionaliteit voorgeschoteld. Deze zoekoptie, met de meest gebruikte filters, is prominent aanwezig op iedere pagina.

Partners voor Jeugd en haar werkmaatschappijen bieden een scala aan vacatures binnen diverse vakgebieden. Om deze diversiteit te benadrukken, zijn er specifieke pagina’s ontwikkeld voor elke categorie. Hier wordt dieper ingegaan op de specifieke kenmerken en voordelen, cultuur en groeimogelijkheden. 

We verbeterden ook de ‘Meet & Greet’ functionaliteit. Voorheen onderbelicht, nu strategisch gepositioneerd in de navigatie. Zodat bezoekers op een laagdrempelige manier in contact komen met de organisatie.

Partners voor jeugd werken bij website
Nieuwe Partners voor Jeugd werken bij website
Resultaat

Digitale triomf

De resultaten spreken voor zich. Of zoals de opdrachtgever zelf zei ‘om door een ringetje te halen’. Visueel én functioneel krachtig. De ‘Meet & Greet’ krijgt de aandacht die het verdient, en de vacature zoektocht is vereenvoudigd door slimme filters. De diversiteit aan vacatures wordt helder gepresenteerd, en de naadloze koppeling met het ATS-systeem zorgt voor een efficiënte ordening van sollicitanten. Kortom, een digitale triomf die voldoet aan de verwachtingen van Partners voor Jeugd en bezoekers een gestroomlijnde en betekenisvolle ervaring biedt!

effectmakers

Team

Van concept tot code: deze effectmakers brachten de essentie van Partners voor Jeugd online tot leven.

Rebecca Makken
Projectmanager (branding, content & campagnes)
Maartje Smit
Digital Projectmanager
Ingrid van Vliet
Developer
Max Peters effectgroep
Max Peters
Digital Designer

Een digitale sprong vooruit?

Van gebruikersvriendelijke ‘werken bij’ websites tot gestroomlijnde digitale ervaringen, wij zijn klaar voor jouw digitale succesverhaal. Neem contact op met Simon via simon@effectgroep.nl

Bekijk andere digitale successen

Prikkl

Sterk merk positioneren

William Schrikker Jeugdbescherming & Jeugdreclassering

Design System en website
Leen Bakker bezorger campagne

Leen Bakker

Wervingscampagne