The People Skillz Company

Merk, website & campagne

Empower the People

Onderzoek toont aan dat betrokkenheid onder medewerkers een keiharde omzetverhogende factor is. Voor The People Skillz Company dan ook hét moment om hun missie, nieuwe naam en aanbod op een podium te zetten en de wereld kennis te laten maken met hun no-nonsens aanpak om betrokkenheid in elke organisatie te realiseren.

Rebranding The People Skillz Company
Vraag

Zoveel potentie

In een wereld van arbeidsmarktkrapte, burn-outs en vier verschillende generaties op de werkvloer, vliegen de personele uitdagingen ons tegenwoordig om de oren. In drie jaar tijd was het Strategisch Opleiden gelukt om diverse organisaties te helpen met het verbeteren van de (feedback)cultuur en gesprekscyclusen te moderniseren en hiermee de medewerkersbetrokkenheid te vergroten. 

De professionaliteit die gevoeld werd in de trainingen en behaalde resultaten werden nog niet weerspiegeld in de naam, look and feel en campagnes van het merk Strategisch Opleiden. Het was tijd om de wereld écht te doordringen van het potentieel van betrokken medewerkers en weerstand te bieden aan de hoge verloop- en verzuimcijfers.

The People Skillz Company online campagne
Merkontwikkeling

Empower the people

Met de pay-off: Empower the people maakten we concreet waar People Skillz Company goed in is: het beste in mensen naar boven halen en motivatie en betrokkenheid laten ontvlammen. 

De krachtige tone of voice en een typografische stijl benadrukte de pragmatische aanpak van The People Skillz Company. Zeer effectief en onderscheidend in een veld van concurrenten die zingeving en ontdekken van jezelf centraal hebben staan. 

Dit vertalen we door naar een nieuwe brandstory, website, digitale betrokkkenheidsscan, sales deck, verschillende fysieke mailingen, zeven brochures, vier whitepapers en een complete LinkedIn- en displaycampagne inclusief video. 

We ontwikkelen tevens een digitale betrokkenheidsscan waarmee de drie doelgroepen (HR managers, leidinggevende en medewerkers) inzicht krijgen in de mate van hun eigen betrokkenheid of die van hun team of organisatie. Met tips en producten kunnen zij direct aan de slag met het verbeteren van thema’s waar ze laag op scoren in hun test.

The People Skillz Company campagne
Campagne

Feiten & cijfers

Betrokken en gelukkige medewerkers behalen 30% eerder hun doelstellingen. En een gebrek aan betrokkenheid kost bedrijven wereldwijd jaarlijks 9 biljoen. We richten ons met de campagnestrategie binnen de touch fase op het triggeren van de doelgroep met onweerlegbare feiten en cijfers waarmee we inzichtelijk maken dat investeren in medewerkersbetrokkenheid een return on investment is. 

Naast een stevige paid aanpak op LinkedIn, staat in de owned en earned media het realiseren van authoriteit centraal. Door in te haken op actualiteiten, koppelen we de problematiek van hoog verzuim en hoog verloop en thema’s als duurzame inzetbaarheid aan de producten en diensten van de The People Skillz Company. Het persoonlijke verhaal van de oprichter geeft het geheel een extra persoonlijke laag. Stapje voor stapje positioneren we de organisatie als de go-to partner met een oorsprong, missie en echte oplossingen. 

In de tell fase nemen we de doelgroep verder mee in hoe The People Skillz Company voor mensen, teams en organisaties het verschil maakt en een hogere medewerkersbetrokkenheid realiseert. Met diverse blogs, whitepapers, brochures, een digitale betrokkenheidsscan en een pakkend overzicht van diensten op de website maken we inzichtelijk; ‘the proof of the pudding is in the eating’.

Effectgroep* heeft voor ons meer gedaan dan het ontwerpen van een campagne en website. Ze hebben ons een stap verder gebracht in onze groei.

Annet van Duren Directeur The People Skillz Company
The People Skillz Company nieuwe website
Resultaat

Belachelijk mooi

In vier maanden hebben we Strategisch Opleiden visueel en strategisch getransformeerd tot The People Skillz Company. Met een stevige en toekomstbestendige brand identity én een pakkende introductiecampagne is The People Skillz Company op de kaart gezet.

Nieuwsgierig? Bekijk de (zoals onze opdrachtgever zegt) ‘belachelijk mooie nieuwe websiteen voer de betrokkenheidsscan uit. Op naar een people-empowered toekomst voor werkend Nederland!

De eerste resultaten van de campagne volgen binnenkort.

effectmakers

Team

De krachten achter de schermen! Deze blend aan empowered effectmakers bedacht én maakte de rebranding & introductiecampagne.

Marlon van den Besselaar
Senior communicatieadviseur
Anouk Dijkstra
Art Director
Erik Ranke
Digital Designer
Corianne Visser
Grafisch Vormgever
Mariska van Eijden
Motion Graphic Designer
Ingrid van Vliet
Developer
Maartje Smit
Digital Projectmanager

Jouw merk versterken?

Neem contact op met Marlon via marlon@effectgroep.nl of bel haar op 030- 410 0790.

Bekijk meer impactvolle campagnes en websites

Great Place To Work

Campagne
Leen Bakker bezorger campagne

Leen Bakker

Wervingscampagne

GroenvermogenNL

Vaste designpartner