Zorginstelling QuaRijn, in Nederland vertegenwoordigd door 1.200 betaalde werknemers en 600 vrijwilligers, zocht een manier om nieuw personeel in de (ouderen)zorg aan te trekken. Of wij een arbeidsmarktcampagne wilden ontwikkelen. Maar dan eentje die écht zou raken en opvallen, ook bij bestaande medewerkers.
Ons creatieve team had één missie: het moest anders worden, écht anders. De tone-of-voice, de beeldtaal, het hele plaatje. We spraken af dat we óf 100 punten wilden scoren met het creatief concept, of met de staart tussen de benen de deur uit. Maar niet er tussen in. Want in de huidige arbeidsmarkt zijn er al zoveel campagnes, zeker ook in de zorg. Het moest dus anders. En het werd anders.
We namen de functieprofielen uit de vacatures onder de loep en realiseerden ons dat daar een enorme kans lag. Want het is niet QuaRijn die nieuwe medewerkers zoekt, maar het zijn ouderen die zoeken naar iemand die ze helpt, luistert, een praatje maakt, verzorgt. We kozen voor een strategie vanuit de zachte kant van het vak, de dieper liggende motivatie om voor dit vak te kiezen.
Vanuit de behoefte van de ouderen hebben we hen een stem gegeven in de campagne. Word jij mijn luisterkampioen? Mijn geluksmaker? Mijn hartverwarmer? De visuals zorgden ervoor dat de campagne raakt en een mooie, emotionele lading krijgt. En de zorgprofessionals? Die reageerden massaal op de campagne!
Deze drie effectmakers stonden aan de tekentafel van de campagne en tekenden voor het creatief concept, de short-copy, key-visuals en inkoop van media. Onze kampioenen!
De creatieve merkstrateeg en oprichter van ons bureau. Springt al meer dan 25 jaar dagelijks zijn bed uit om onze klanten te helpen met effectieve live events, campagnes en communicatieoplossingen. Onverslaanbaar in short copy en volgens hem ook in Padel. Met één van deze twee zijn we het eens:-).
simon@effectgroep.nl | 030 41 00 790 | linkedin
Ruim 14 jaar geleden startte ze bij ons als young professional en inmiddels is Kirsten een drijvende kracht van ons bureau. Ze werkt op het snijvlak van advies en creatie voor onder andere Croonwolter&Dros, Leen Bakker, Kwantum, RTL, Samsung en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Ze adviseert over communicatievraagstukken en bedenkt creatieve concepten voor events, campagnes en activaties. Haar werk is onderscheidend creatief, strategisch en doeltreffend.
kirsten@effectgroep.nl | linkedin
Hard werken voor een groots resultaat. Mogen we je voorstellen aan Mariëlle, onze COO? De kurk waarop onze projecten drijven? De sterke schouders waarop collega’s kunnen leunen? De regisseur van ons dagelijkse werk? Welk synoniem je ook kiest, we just love her!
marielle@effectgroep.nl | linkedin
Zoek je een arbeidsmarktcampagne die écht raakt? Neem contact op met Marlous voor een campagne die het verschil maakt.
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl