effectgroep*

Een werken-bij-website?

Onmisbaar!

Je eigen werken-bij-website. Want of je nou een lokale held bent of een werelds merk, je bent altijd op zoek naar het beste talent. Een werken-bij-site kan hierbij écht het verschil maken. En goed nieuws; bij effectgroep* weten we als geen ander hoe je potentiële werknemers echt kan verleiden én hoe je deze strategie doorvertaald naar een werken-bij-website en arbeidsmarktcampagnes.

Focus

Geen tweede kans

Een werken-bij-website maken naast je reguliere corporate website. Waarom? Ten eerste omdat een werken-bij-website helemaal gericht is op het vinden van nieuw talent. En het is jouw digitale visitekaartje voor nieuwe collega’s, de eerste indruk waar je geen tweede kans voor krijgt. Want je wilt talent helder en direct aanspreken en informatie delen die voor hen relevant is.

Een werken-bij-site heeft doorgaans maar één doel: de beste kandidaten uit de markt halen. En dat is een ander doel dan een corporate website of eCommerce omgeving. Dus zet een werken-bij-website naast je website of platform en richt je qua design, interactie en content volledig op jouw nieuwe collega’s.

Google for Jobs

Vacatureplatform

Ten tweede: Google indexeert werken-bij sites organisch makkelijker en beter. De content focust zich namelijk op associaties en woorden in het sollicitatie en recruitment ümfeld. En daardoor kan Google de website goed indexeren. En er is een extra reden om je met een werken-bij-website volledig op de arbeidsmarkt te richten: Google for Jobs.

Google for Jobs is het vacatureplatform van Google. Hier komen (bijna) alle vacatures samen van werken-bij-websites, corporate sites en vacaturesites. Google kennende, wordt het daar een feestje om vacatures te zoeken. En deze plek zal gegarandeerd veel bezoekers (lees: jouw nieuwe collega’s) trekken en een dominante rol krijgen in het vacaturelandschap. Lees dit blog en ontdek hoe jouw vacatures optimaal in Google Jobs presteren.

Online marketing

De doelgroep bereiken

We zijn jouw arbeidsmarktcommunicatie-partner en bedenken én maken campagnes en vacaturesites waar je echt wat aan hebt. Echt écht. Om die belofte waar te maken willen we jou, jouw markt en jouw doelgroep begrijpen en doorgronden. En met die kennis en inzichten ontwikkelen we arbeidsmarktcampagnes en online marketing funnels die zorgen voor relevant verkeer naar jouw werken-bij-website. Dus ook voor advertising op social media, het Google platform en LinkedIn zijn wij graag jouw partner.

Werken-bij-website
Koppelingen

Effectief en efficiënt

Onze naam zegt het al: we houden van effectief en efficiënt werken. Jouw werken-bij-website koppelen we aan ieder gewenst ATS (Applicant Tracking System) zodat de administratieve monitoring en afhandeling van sollicitaties optimaal verloopt. Dus geen opstapeling van tientallen sollicitatiemails en intern rondzwervende cv’s meer. En nooit meer een sollicitatie tussen wal en schip. Maar wel heldere afspraken over welke collega’s welke rol hebben in de procedure en duidelijke communicatie met de kandidaten. Met een ATS professionaliseer je de communicatie en afhandeling van vacatures. Wij adviseren je graag over het ATS dat het beste past bij jouw programma van eisen.

En nu?

Verder praten over arbeidsmarktcommunicatie!

Kom langs in Life, ons gezellige kantoor aan de A2 in Utrecht. Je bent iedere werkdag welkom voor een uitgebreide kennismaking. Kom je een keertje brainstormen over jouw arbeidsmarktcommunicatie? En in Life hebben we alles: goeie koffie en thee, broodjes (met kroket), gezonde salades en altijd plek om voor of na je afspraak te werken. Of wil je liever bij jou op kantoor of online afspreken? Geen probleem!

Verder praten over recruitment en communicatie?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl.