Ballast Nedam is een ontwikkel- en bouwonderneming waarbij de projecten de kern van het bedrijf vormen. Zij streeft ernaar klanten te helpen hun doelen in de bouwindustrie te realiseren. Vertrouwen is de basis. Via een directe en open dialoog met haar klanten en partners ontwikkelt Ballast Nedam toekomstbestendige gebouwen en infrastructuur: van droom tot realisatie.
Ballast Nedam zocht een innovatieve manier om het verhaal van de organisatie te vertellen en de doelgroep een rijke beleving te bieden. Omdat Ballast Nedam een groot scala aan diensten en services biedt, was de grootste uitdaging om dit aantrekkelijk en overzichtelijk te presenteren. Naast het online magazine was er ook de wens voor een offline versie. De scope van de opdracht was het maken van een interactief online magazine, inclusief interviews, copy, vertalingen naar het Engels en advies over fotografie en beeldbewerking.
In een notendop weliswaar, maar onderstaande doelen werden aan de opdracht gekoppeld:
Voor het publiceren van het online magazine kozen we voor het platform Foleon. Dit platform onderscheidt zich doordat het echt de mogelijkheid biedt een gedrukt magazine in een online jasje te krijgen. En meer dan dat. Denk aan hyperlinks, animaties en video. Het biedt tevens een gebruiksvriendelijke user interface en werkt zeer intuïtief.
Uiteraard wilde ons digitale team het maximale halen uit het platform om de ervaring nog rijker, mooier en informatiever te maken. Iedere pagina moest een andere ervaring bieden en een ander verhaal vertellen; geen lange alinea’s tekst, maar veel quotes, inzetjes, beeld en video. Waar het platform niet in voorzag is door ons zelf vervaardigd, zoals geanimeerde grafieken om de jaarcijfers van Ballast Nedam te tonen.
Van het online magazine is ook een verkorte hardcopy versie gemaakt voor klanten en relaties. Hierin is de belangrijkste informatie opgenomen inclusief twee voorbeeldprojecten uit de online versie. De uitstraling van de offline versie sluit volledig aan bij de online variant.
Naast de visualisatie van het online en offline magazine tekenden we ook voor alle copy: interviews, het schrijven van long copy (voor de online versie) én short copy (voor de offline versie). Ook hebben we een aantal teksten die aangeleverd werden door Ballast Nedam geredigeerd, zodat er een gelijke tone-of-voice is door alle artikelen en stukken.
Door een heldere afstemming aan het begin van het project, strak georganiseerd projectmanagement, een zeer prettige samenwerking met Ballast Nedam en onze kundige professionals hebben we alles op tijd en binnen de strakke deadline kunnen realiseren.
A big hand voor deze effectmakers die in no-time de opdracht uitgevoerd hebben. En wat is het fijn om zoveel disciplines in huis te hebben en snel te kunnen schakelen!
Onze man van Goud(a), de held van de pixels; er is weinig wat Erik zo gelukkig maakt als de juiste pixel op de juiste plaats zetten. Met zijn 23 jaar ervaring in (web)design is hij nu in optima forma als onze Digital Designer!
Je kunt Erik alles vragen over digital en vormgeving.
erik@effectgroep.nl | 030 41 00 792 | linkedin
Ronald is grafisch vormgever. Maar dan een goeie. We kunnen hier van alles over Ronald zeggen, maar dat is eigenlijk zonde van de verrassing. Doe’s gek en zet Ronald gewoon eens aan het werk. Dan snap je waarom wij vinden dat hij een goeie is.
ronald@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Hard werken voor een groots resultaat. Mogen we je voorstellen aan Mariëlle, onze COO? De kurk waarop onze projecten drijven? De sterke schouders waarop collega’s kunnen leunen? De regisseur van ons dagelijkse werk? Welk synoniem je ook kiest, we just love her!
marielle@effectgroep.nl | linkedin
Mariëlle is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!Mail Mariëlle via marielle@effectgroep.nl.