Youké

Interactief jaarbeeld

Youké zet zich in voor een sterke jeugd en biedt specialistische hulp aan kinderen, jongeren en hun gezin. Met het jaarbeeld geeft Youké inzicht waar zij zich voor hebben ingezet het afgelopen jaar. Youké vroeg ons digitale team om een interactieve website te ontwikkelen om hun jaarbeeld aantrekkelijk én informatief te presenteren. Het jaarbeeld wordt vooral gelezen door zakelijke relaties en mensen die overwegen om bij Youké te werken. Daarnaast biedt het ook geïnteresseerde ouders een waardevolle inkijk in de organisatie.

De vraag

Aantrekkelijk, speels, interactief

De opdracht was om de inhoud te vertalen naar een aantrekkelijke, speelse en interactieve presentatie. Een grote hoeveelheid informatie op een boeiende manier presenteren, zonder de identiteit van Youké uit het oog te verliezen. 

creatief digitaal jaarbeeld
De oplossing

Ijzersterke one-pager

In Webflow ontwikkelden we een website die alle informatie overzichtelijk en speels presenteert. Foto’s, video’s, animaties en interactieve buttons maken de ervaring dynamisch. De heldere lay-out wordt versterkt door een speels gevouwen vliegtuigje dat bezoekers van begin tot eind begeleidt. 

Interactieve elementen ontsluiten video’s, teksten, foto’s en audio op verrassende manieren. De pagina navigeert eenvoudig dankzij uitklapmenu’s, waardoor alle content binnen één overzicht blijft, zonder ruis. Uiteraard alles vormgegeven in de herkenbare huisstijl van Youké.

Het jaarbeeld is een interactieve belevenis geworden, een sterk staaltje digital storytelling!

 

Digitaal creatief verslag Youké

Effectgroep* heeft ons geholpen om het jaarbeeld op een innovatieve en visueel aantrekkelijke manier te presenteren. We zijn erg tevreden met het resultaat en de soepele samenwerking.

Laura Rademakers-van Rooijen communicatieadviseur Youké
Het resultaat

Een interactieve ervaring die werkt

Het resultaat van onze samenwerking? Een jaarbeeld dat leeft. Dankzij de heldere presentatie en interactieve opzet wordt complexe informatie eenvoudig toegankelijk en aantrekkelijk om te bekijken. 

Met dit digitale jaarbeeld zetten we samen met Youké een nieuwe standaard neer voor het delen van hun jaarlijkse resultaten en verhalen. 

 

effectmakers

Team

Van statisch naar speels: deze effectmakers brachten het jaarbeeld van Youké digital tot leven



Max Peters effectgroep
Max Peters
Digital Designer
Marlous van de Wiel
Senior Communicatie­adviseur
Erik Ranke
Digital Designer

Een frisse digitale aanpak voor jouw jaarverslag?

Neem contact op met Marlous via marlous@effectgroep.nl

Ontdek meer digitale cases

The People Skillz Company

Merk, campagne & website
Campagne spieren voor spieren

Spieren voor Spieren

Campagne

Partners voor Jeugd

Werken bij website

GroenvermogenNL

Vaste designpartner

LaMi

Digitaal platform