Youké zet zich in voor een sterke jeugd en biedt specialistische hulp aan kinderen, jongeren en hun gezin. Met het jaarbeeld geeft Youké inzicht waar zij zich voor hebben ingezet het afgelopen jaar. Youké vroeg ons digitale team om een interactieve website te ontwikkelen om hun jaarbeeld aantrekkelijk én informatief te presenteren. Het jaarbeeld wordt vooral gelezen door zakelijke relaties en mensen die overwegen om bij Youké te werken. Daarnaast biedt het ook geïnteresseerde ouders een waardevolle inkijk in de organisatie.
De opdracht was om de inhoud te vertalen naar een aantrekkelijke, speelse en interactieve presentatie. Een grote hoeveelheid informatie op een boeiende manier presenteren, zonder de identiteit van Youké uit het oog te verliezen.
In Webflow ontwikkelden we een website die alle informatie overzichtelijk en speels presenteert. Foto’s, video’s, animaties en interactieve buttons maken de ervaring dynamisch. De heldere lay-out wordt versterkt door een speels gevouwen vliegtuigje dat bezoekers van begin tot eind begeleidt.
Interactieve elementen ontsluiten video’s, teksten, foto’s en audio op verrassende manieren. De pagina navigeert eenvoudig dankzij uitklapmenu’s, waardoor alle content binnen één overzicht blijft, zonder ruis. Uiteraard alles vormgegeven in de herkenbare huisstijl van Youké.
Het jaarbeeld is een interactieve belevenis geworden, een sterk staaltje digital storytelling!
Effectgroep* heeft ons geholpen om het jaarbeeld op een innovatieve en visueel aantrekkelijke manier te presenteren. We zijn erg tevreden met het resultaat en de soepele samenwerking.
Het resultaat van onze samenwerking? Een jaarbeeld dat leeft. Dankzij de heldere presentatie en interactieve opzet wordt complexe informatie eenvoudig toegankelijk en aantrekkelijk om te bekijken.
Met dit digitale jaarbeeld zetten we samen met Youké een nieuwe standaard neer voor het delen van hun jaarlijkse resultaten en verhalen.
Van statisch naar speels: deze effectmakers brachten het jaarbeeld van Youké digital tot leven
Met een diploma op zak in Communication & Multimedia Design én een half decennium aan ervaring als front-end developer en ontwerper is Max hier om de digitale wereld op zijn kop te zetten.
Naast pixels en code is hij de maestro van gezelligheid: of het nu gaat om een avond vol muziek, (nerdy)bordspellen of gelach.
Game on!
max@effectgroep.nl |
Intens gedreven om opdrachtgevers te voorzien van treffende adviezen, campagnes en communicatiemiddelen. Marlous heeft jarenlang in senior communicatiefuncties aan de zijde van opdrachtgevers gewerkt. Daarom weet zij nu aan bureauzijde als geen ander wat onze opdrachtgevers écht nodig hebben.
marlous@effectgroep.nl | linkedin
Onze man van Goud(a), de held van de pixels; er is weinig wat Erik zo gelukkig maakt als de juiste pixel op de juiste plaats zetten. Met zijn 23 jaar ervaring in (web)design is hij nu in optima forma als onze Digital Designer!
Je kunt Erik alles vragen over digital en vormgeving.
erik@effectgroep.nl | 030 41 00 792 | linkedin
Neem contact op met Marlous via marlous@effectgroep.nl