De Nationale Onderwijs Tentoonstelling (NOT) is het grootste evenement voor onderwijzend Nederland. Meer dan 40.000 bezoekers (onderwijsprofessionals) komen voor informatie en inspiratie naar de Jaarbeurs in Utrecht.
HP zag de beursdeelname als een vijfdaagse sales-campagne met een duidelijk doel: breng de printoplossing Instant Ink (nooit meer zonder inkt!) onder de aandacht van de bezoekers. Concreet: creëer een live-sales-funnel met minimaal 1.500 standbezoekers en 500 kwalitatieve leads. Ons creatieve team dook in de wereld van HP, printers, onderwijs en inktcartridges. En zo ontstond een – al zeggen we het zelf – klasse idee!
Het gebruik van Instant Ink is écht een feestje. Nooit meer zonder inkt zitten voor een vast (laag) bedrag per maand. En tijdens de beurs maakte je ook nog eens kans op een volledig verzorgd Klassenfeest. Instant Ink, een feestje voor jezelf én voor je klas!
We maakten van de stand ook een feestje: een kleurrijk klassenfeest met traktaties, leuke activiteiten en promoties van Instant Ink.
Het was vijf dagen lang gezellig druk bij het klassenfeest. Duizenden bezoekers genoten van de traktaties en activiteiten en meldden zich aan voor meer informatie over Instant Ink. De gestelde KPI’s (leads) werden ruimschoots behaald, dus ook voor HP werd deze beurs een feestje!
Terwijl HP na afloop van de beurs overuren draaide om alle informatieaanvragen en nieuwe abonnees te verwerken, gingen wij aan de slag met de organisatie van het Klassenfeest voor de gelukkige winnaar. Dat werd overigens echt een ‘to the moon and back’-ervaring, dankzij het knallende optreden van niemand minder dan zangeres Maan!
De beste feesten duren vaak te kort. Wij hadden nóg wel een week met het HP Klassenfeest op deze beurs willen staan. Want wat was het gezellig, lekker druk en een groot succes. Gelukkig hebben we de foto’s nog!
Het was een feest om voor HP te mogen werken, vonden ook deze effectmakers!
Ruim 14 jaar geleden startte ze bij ons als young professional en inmiddels is Kirsten een drijvende kracht van ons bureau. Ze werkt op het snijvlak van advies en creatie voor onder andere Croonwolter&Dros, Leen Bakker, Kwantum, RTL, Samsung en het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Ze adviseert over communicatievraagstukken en bedenkt creatieve concepten voor events, campagnes en activaties. Haar werk is onderscheidend creatief, strategisch en doeltreffend.
kirsten@effectgroep.nl | linkedin
Het visuele creatieve brein waar we binnen effectgroep* op leunen. Een zeer getalenteerde vakvrouw die klanten feilloos aanvoelt. En ook nog eens een ontzettend fijne collega met heerlijke humor. Daar houden we van!
anouk@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
De creatieve merkstrateeg en oprichter van ons bureau. Springt al meer dan 25 jaar dagelijks zijn bed uit om onze klanten te helpen met effectieve live events, campagnes en communicatieoplossingen. Onverslaanbaar in short copy en volgens hem ook in Padel. Met één van deze twee zijn we het eens:-).
simon@effectgroep.nl | 030 41 00 790 | linkedin
Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl.
meer informatie