HP

Klassenfeest

Campagne tijdens 5-daagse beurs

De Nationale Onderwijs Tentoonstelling (NOT) is het grootste evenement voor onderwijzend Nederland. Meer dan 40.000 bezoekers (onderwijsprofessionals) komen voor informatie en inspiratie naar de Jaarbeurs in Utrecht.

 

effectgroep - HP Klassenfeest Beursstand
De vraag

Een klasse idee!

HP zag de beursdeelname als een vijfdaagse sales-campagne met een duidelijk doel: breng de printoplossing Instant Ink (nooit meer zonder inkt!) onder de aandacht van de bezoekers. Concreet: creëer een live-sales-funnel met minimaal 1.500 standbezoekers en 500 kwalitatieve leads. Ons creatieve team dook in de wereld van HP, printers, onderwijs en inktcartridges. En zo ontstond een – al zeggen we het zelf – klasse idee!

Kleurrijk klassenfeest

Het gebruik van Instant Ink is écht een feestje. Nooit meer zonder inkt zitten voor een vast (laag) bedrag per maand. En tijdens de beurs maakte je ook nog eens kans op een volledig verzorgd Klassenfeest. Instant Ink, een feestje voor jezelf én voor je klas! 

We maakten van de stand ook een feestje: een kleurrijk klassenfeest met traktaties, leuke activiteiten en promoties van Instant Ink.

Effectgroep creatief reclame bureau Amsterdam
Opvallend druk

Bezoekers in de rij!

Het was vijf dagen lang gezellig druk bij het klassenfeest. Duizenden bezoekers genoten van de traktaties en activiteiten en meldden zich aan voor meer informatie over Instant Ink. De gestelde KPI’s (leads) werden ruimschoots behaald, dus ook voor HP werd deze beurs een feestje!

effectgroep - HP Klassenfeest Beursstand
Resultaat

To the moon and back

Terwijl HP na afloop van de beurs overuren draaide om alle informatieaanvragen en nieuwe abonnees te verwerken, gingen wij aan de slag met de organisatie van het Klassenfeest voor de gelukkige winnaar. Dat werd overigens echt een ‘to the moon and back’-ervaring, dankzij het knallende optreden van niemand minder dan zangeres Maan!

Gelukkig hebben we de foto’s nog!

De beste feesten duren vaak te kort. Wij hadden nóg wel een week met het HP Klassenfeest op deze beurs willen staan. Want wat was het gezellig, lekker druk en een groot succes. Gelukkig hebben we de foto’s nog!

effectmakers

Team

Het was een feest om voor HP te mogen werken, vonden ook deze effectmakers!

Kirsten Flik
Head of Creative
Anouk Dijkstra
Art Director
Simon Renes
CEO (founder)

Vrijblijvend brainstormen over een activatie of campagne?

Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl.