Beweging 3.0 is actief op het gebied van zorg, wonen en welzijn in de regio Eemland. Met 3.000 collega’s en 2.000 vrijwilligers biedt zij wijk- en gespecialiseerde verpleging aan huis en (tijdelijk) zorgverblijf. Ook biedt Beweging 3.0 zorg met en zonder behandeling in diverse eigen woonzorgcentra en verpleeghuizen.
Beweging 3.0 is op zoek naar collega’s op diverse functies. De reguliere manier van werven zorgde voor onvoldoende reacties in de zeer krappe arbeidsmarkt. Tijd dus om het anders aan te pakken, want de resultaten moeten beter. En zo kwam ons bureau in beeld voor het conceptueel gedachtegoed, een crossmediale campagne en het mediaplan.
Na diverse sessies met medewerkers, het management en de raad van bestuur werd al snel duidelijk dat Beweging 3.0 medewerkers veel te bieden heeft. En hierin vonden we het haakje voor de campagne. Want de diversiteit aan locaties, functies en doelgroepen zorgt ervoor dat er bij Beweging 3.0 altijd een baan te vinden is die bij je past.
We zijn met het team dieper in de beweegredenen van mensen gedoken. Waarom kiezen mensen voor een baan? Wat zijn hierin afwegingen? En wat heeft Beweging 3.0 hierin te bieden? Dat leverde acht mooie beweegredenen op die centraal staan in de campagne.
Geen tweede kans voor een eerste indruk. Dus kwamen onze designers met een design dat direct opvalt in het straatbeeld en op social media en dat aansluit bij de huisstijl. In het beeld spelen echte medewerkers van Beweging 3.0 de hoofdrol. Daarbij maken we gebruik van drie blokken die je hoofd, hart en voeten vertegenwoordigen. En daarmee respectievelijk je ambities en drijfveren, je zorghart en de thuissituatie waarin je staat raken.
We ontwikkelden een flink pakket aan content zoals animaties, video’s en advertenties voor social media en printmedia. De campagne wordt gedurende tien maanden uitgerold met een sterke focus op Facebook, het Google Marketing Platform en Instagram. Met gerichte out-of-homereclame, advertenties in kranten en huis-aan-huisreclame en bioscoopreclame kan je (als doelgroep) de campagne niet gemist hebben!
Op de werken-bij-website is een speciale landingspagina ingericht die inhoudelijk en visueel aansluit op de campagne. Kandidaten worden uitgenodigd om te reageren en te solliciteren op een van de openstaande functies.
Ook de eigen medewerkers worden betrokken in de werving van nieuwe collega’s. Met een interne krant informeren en activeren we collega’s om zelf ook in beweging te komen. Daarnaast ontvangen alle medewerkers een toffe shoppertas, zodat de campagne dichtbij huis ook gezien wordt. De verpleeghuizen en woonzorgcentra krijgen een toolbox met promotiematerialen zoals banner, posters, flyers en content voor social media. Want: alleen ga je sneller, maar samen kom je toch echt verder!
De samenwerking met effectgroep* verloopt erg prettig: korte lijnen en heldere communicatie! Elke stap in het proces hebben zij goed begeleid, wat geresulteerd heeft in een mooie campagne.
De gerichte crossmediale aanpak heeft geleid tot succes. In het dashboard staat de teller op meer dan een miljoen vertoningen op online media. Maar liefst 15.000 unieke bezoekers hebben de landingspagina bezocht en er zijn 200 sollicitatieformulieren ingevuld.
Ook de offline elementen hebben hier aanzienlijk aan bijgedragen, met een bereik van ruim 290.000 in de regio Eemland via onder andere bioscoopreclame, krantenadvertenties, posters, borden langs de weg, campagnekranten en flyers.
In 10 maanden heeft de campagne op verschillende fronten impact gehad, resulterend in een aanzienlijke toename van sollicitaties. We kijken met trots terug op deze effectieve campagne er ontstond volop beweging!
Deze effectmakers zorgden voor het concept, mediaplan, short copy en design van de campagne!
Intens gedreven om opdrachtgevers te voorzien van treffende adviezen, campagnes en communicatiemiddelen. Marlous heeft jarenlang in senior communicatiefuncties aan de zijde van opdrachtgevers gewerkt. Daarom weet zij nu aan bureauzijde als geen ander wat onze opdrachtgevers écht nodig hebben.
marlous@effectgroep.nl | linkedin
Met veel enthousiasme en creativiteit gaat Tanya geen uitdaging uit de weg. Ze is een sympathieke vakvrouw die opdrachtgevers helpt met creatieve communicatie oplossingen waar ze echt wat aan hebben, echt écht!
tanya@effectgroep.nl | 030 41 00 790 | linkedin
Ronald is grafisch vormgever. Maar dan een goeie. We kunnen hier van alles over Ronald zeggen, maar dat is eigenlijk zonde van de verrassing. Doe’s gek en zet Ronald gewoon eens aan het werk. Dan snap je waarom wij vinden dat hij een goeie is.
ronald@effectgroep.nl | 030 41 00 791 | linkedin
Neem dan contact op met Marlous via marlous@effectgroep.nl