MediRisk verzekert ziekenhuizen en andere zorgorganisaties voor het risico van medische aansprakelijkheid. Ze behandelen schadeclaims en werken samen met de leden actief aan het voorkomen van schade.
Design
MediRisk kwam bij ons voor een nieuwe website die functioneel en visueel past in de huidige tijd. De extra uitdaging die werd meegegeven zat ‘m in de drie persona’s waarop de site zich richt: patiënten, professionals en geïnteresseerden. Voor deze drie type bezoekers dient de website toegankelijk, intuïtief en informatie te zijn. Andere uitgangspunten zijn een vriendelijk en makkelijk CMS, ruimte voor beeld en een slimme structuur om de grote hoeveelheid content logisch aan te bieden.
Het is onze taak om het werkveld van onze klanten goed te begrijpen en met die kennis de best mogelijke oplossing te bieden. Door op de stoel(en) van de bezoekers te gaan zitten en regelmatig met Medisrisk te sparren, ontstond een sterk functioneel ontwerp en aansprekend webdesign. Het prototype gaf opdrachtgever het vertrouwen dat met de gekozen structuur, interacties en designs alle drie de doelgroepen een optimale gebruikerservaring zouden krijgen.
De nieuwe website is overzichtelijk en de meeste content is binnen 2 of 3 klikken bereikbaar. De diverse doelgroepen vinden snel hun weg door een Q&A op de homepage en de opzet van de hoofdnavigatie. Op diverse plekken is interactie ingebouwd, zodat bezoekers snel richting de juiste informatie en conversie geleid worden.
Ook worden gebruikers bij de hand genomen door het proces van klachtafhandeling en zijn publicaties van Medirisk overzichtelijk gecategoriseerd en voorzien van handige tags. Het design is vriendelijk, zakelijk en met een persoonlijke touch. En de slimme code zorgt dat alle content makkelijk door zoekmachines geïndexeerd kan worden.
Wat ons betreft is het een geslaagd digitaal project. En gelukkig is Medirisk het daar helemaal mee eens!
Deze digitale effectmakers hebben ervoor gezorgd dat het project naar volle tevredenheid van MediRisk is afgerond. Dankjewel Ingrid en Erik!
Onze man van Goud(a), de held van de pixels; er is weinig wat Erik zo gelukkig maakt als de juiste pixel op de juiste plaats zetten. Met zijn 23 jaar ervaring in (web)design is hij nu in optima forma als onze Digital Designer!
Je kunt Erik alles vragen over digital en vormgeving.
erik@effectgroep.nl | 030 41 00 792 | linkedin
Ingrid is onze digitale spin in het web en bouwt digitale omgevingen die staan als een huis. Ze heeft al aardig wat ervaring in haar rugzak zitten, maar zoekt iedere dag weer naar nieuwe digitale oplossingen en mogelijkheden voor klanten. En over rugzak gesproken: die neemt ze het liefste mee naar haar favoriete stad Londen!
ingrid@effectgroep.nl | 030 41 00 792 | linkedin
Mariëlle is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!Mail Mariëlle via marielle@effectgroep.nl.
meer informatie